Wydanie nr 331/2024, Wtorek 26.11.2024
imieniny: pokaż (10 imion)Leonard, Sylwester, Dobiemiest, Delfin, Lechosława, Lechosław, Jan, Konrad, Sylwestra, Piotr
ReklamaKontakt
  • tvregionalna24.pl
  • zulawyimierzeja24.pl
  • tvsztum.pl
  • tvdzierzgon.pl

Uratujmy Park w Malborku. Petycja Macieja Ruska o zachowanie funkcji parku miejskiego i nie oddawania jego kolejnych części w dzierżawę - 24.11.2016

Apelujemy o rozsądne gospodarowanie terenami zielonymi i zachowanie ich powszechnej dostępności. Jest to tym istotniejsze, że zajmują one w mieście niewielką powierzchnię. Plany wydzierżawienia części miejskiego parku prywatnemu podmiotowi oznaczają, że przestanie ona być otwartą dla każdego przestrzenią publiczną. Ewentualna decyzja o skomercjalizowaniu tego obszaru będzie mieć dla malborskiej społeczności negatywne konsekwencje, których nie zrekompensują wpływy z dzierżawy i opłat lokalnych wnoszonych do miejskiej kasy przez inwestora. Nie pozostanie to również bez wpływu na parkowy ekosystem.

Do:


Pan Arkadiusz Mroczkowski, Przewodniczący Rady Miasta Malborka
Urząd Miasta w Malborku, Pl.Słowiański 5, 82-200 Malbork
a.mroczkowski@um.malbork.pl

 

Burmistrz Miasta Malborka zwrócił się już raz do Rady Miasta o wyrażenie zgody na wydzierżawienie w trybie bezprzetargowym na okres do 15 lat nieruchomości komunalnej położonej w Malborku pomiędzy ulicą Sportową, stacją TRAFO, a aleją biegnącą wzdłuż boiska na polanie. Radni projekt uchwały w tej sprawie wycofali z porządku obrad, nie oznacza to jednak, że temat ten przestał być aktualny.

Ani inwestor, ani burmistrz nie zrezygnowali z tego planu.

Zabieramy głos w tej sprawie, ponieważ, nad czym ubolewamy, ewentualna decyzja władz miasta nie została poddana konsultacjom społecznym. Tymczasem umowa na wydzierżawienie ok. 2 hektarów parku naszym zdaniem nie pozostanie bez wpływu na jakość życia mieszkańców całego miasta. Warto mieć na uwadze fakt, że niewiele jest w Malborku otwartych terenów rekreacyjnych i wypoczynkowych. Dla tych, którzy nie dysponują własnym ogrodem ani działką, park jest jedynym miejscem umożliwiającym spędzenie wolnego czasu na świeżym powietrzu w otoczeniu zieleni i śpiewu ptaków. Tym bardziej, że ponad stuletni park daje nieograniczone możliwości dla spacerowiczów, biegaczy czy rowerzystów. Jego obecny charakter sprzyja rozwojowi wszelkiej aktywności, a naturalne piękno budzi podziw i respekt dla natury. Obszar parku, zgodnie z ideą, jest przestrzenią otwartą i wspólną, przez co przyczynia się do integrowania lokalnej społeczności i budowania więzów międzyludzkich.

Niestety, oddzielenie płotem kolejnej działki spowoduje, że z użytkowania zostanie wyłączona nie tylko następna część terenu zielonego, ale i obszar wokół. Oddziaływanie komercyjnego przedsięwzięcia nie kończy się bowiem na parkanie. Z tym większą ostrożnością należy podchodzić do sposobu zagospodarowania tak specyficznego ekosystemu. Warto bowiem pamiętać, że tereny parkowe nie służą tylko ludziom, są często jedynym schronieniem dla wielu ptaków i drobnych zwierząt zmuszonych do życia na terenach miejskich. To grodzenie, a więc i odbieranie wolnej przestrzeni, odczują więc nie tylko mieszkańcy miasta, którzy obecnie z niej korzystają, ale także zwierzęta, które będą miały ograniczoną swobodę. Teren miejskiego parku znajduje się w otulinie Obszaru Chronionego Krajobrazu Rzeki Nogat, co oznacza zasadę priorytetu ochrony przyrody w stosunku do innych działań. Wszelkie działania w parku powinny być prowadzone w oparciu o program i plan ochrony roślinności i fauny. Nie jesteśmy przeciwnikami rozwoju atrakcji turystycznych w mieście, ale nie możemy zgodzić się z tym, aby ich powstawanie miało odbywać się kosztem potrzeb mieszkańców.

 

KLIKNIJ I PODPISZ PETYCJĘ !

 

 

Burmistrz Miasta Malborka zaprasza mieszkańców i wszystkie osoby zainteresowane tematem zagospodarowania parku na otwarte spotkanie, które odbędzie się w czwartek, 24 listopada br. o godz. 17.00 w Sali Posiedzeń urzędu miasta (I piętro). Spotkanie dotyczyć będzie głównie wniosku złożonego przez właścicieli spółki Dino Park, którzy proszą o wydzierżawienie na okres 15 lat ok. 2 ha parku miejskiego przylegającego do Dino Parku pomiędzy ul. Sportową, stacją Trafo a aleją biegnącą wzdłuż boiska na polanie. W przypadku zgody na dzierżawę, na wnioskowanym terenie miałby powstać "Park Mitów, Baśni, Legend i Bajek".

Temat wzbudził ogromne zainteresowanie wśród mieszkańców, zarówno tych za jak i przeciw planowanej inwestycji. W tej sprawie złożona został również petycja, w której przeciwnicy apelują o odrzucenie wniosku. Wniosek będzie poddany pod głosowanie Rady Miasta Malborka na najbliższej sesji 30 listopada br., dlatego ważnym jest, aby każdy mieszkaniec miał okazję wyrazić swoją opinię przed podjęciem ostatecznej decyzji. Podczas spotkania będzie również możliwość zgłoszenia własnych pomysłów dotyczących zagospodarowania parku w przyszłości.

Zapraszamy!

Maciej Rusek
Przejdź do komentarzy

 

Powiązane artykuły

Kamery On-Line

Podziel się:
Oceń:
Tagi

Zobacz więcej z kategorii Co nas denerwuje


Komentarze (34)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe i naruszające regulamin będą usuwane.

 
Jan W.
Jan W. 30.11.2016, 19:07
Tylko tak dalej . !!!! Dajemy sygnał wszystkim przedsiębiorcom by omijali Malbork szerokim łukiem . !!! Tu nie idzie o żadną obronę Parku ,to populistyczne brednie opozycji , chodzi raczej o własne partyjne interesy . Panowie sięgacie dna !! Nie rozwijając Naszego Miasta - zabijacie ja .
Tomek K
Tomek K 24.11.2016, 10:49
A ja mam pytanie do wszystkich przeciwników dzierżawy parku, a przede wszystkim do Pana Ruska- kiedy byliście ostatni raz w parku i czy w ogóle byliście. Wszyscy narzekacie, że nic się nie dzieje w Malborku, że turyści przyjeżdżają tylko na jeden dzień itd... a jak już ktoś chce coś zrobić to d...., nie pozwolimy wydzierżawić parku na dinopark, na parking koło nowo budowanego hotelu.... będziemy protestować i paradoks narzekać, że nikt nie chce zbudować hotelu w Kałdowie - bo taki nam się marzy - ale i tak nie pozwolimy zrobić zjazdu itd.... Co Pan Rusek zrobił dla Malborka oprócz bicia piany? (nie mówię jak pracował w Urzędzie- to za wynagrodzenie - to i może coś tam zrobił). może warto się cieszyć, że są tłumy w Dinoparku, że stoją koło niego samochody z rejestracjami z całej Polski. Jest mi miło słyszeć w Gdyni, Sandomierzu czy Olsztynie pozytywne opinie o zamku czy Dinoparku.

pozdrawiam
Ewa
Ewa 24.11.2016, 14:18 (odpowiedź do Tomek K)
Z treści Twojego komentarza wynika, że największym problemem Malborka są jego mieszkańcy. To jest przykre ale większość włodarzy w naszym pięknym kraju tak myśli.
W moim mniemaniu, miasto cały czas doi to nowymi podatkami z mieszkańców, dając w zamian inwestycje które nie są dla nich...prosta sprawa. Gdy jest taka rozbieżność między interesami mieszkańców i inwestorów, wynajmuję się grupę ekspercką bądź zatrudnia się planistę miejskiego który trzyma za wszarz zagospodarowanie miasta i nie doprowadza do sytuacji gdzie miesza się mieszkaniówkę z ryczącymi dinozaurami i parkiem !? Faktycznie cieszmy się, że Malbork jest pozytywnie odbierany przez dinopark, po co atmosfera którą ludzie tworzą. Wyludnione Kościuszki ale najważniejsze że mamy plastikowe dinozaury, hej! Jeszcze do tego baśnie i bajki, a jak inwestor poleci z tematem to za kilka lat jeszcze będzie chciał zrobić las ze zmutowanymi plastikowymi grzybkami halucynkami. Ale cieszmy się, najważniejsze że są pozytywne opinie cyt. "o zamku czy Dinoparku"...gratuluję zestawienia tych dwóch z pozoru takich samych inwestycji :D
EmKA
EmKA 23.11.2016, 17:10
Tak sobie przeczytałem ten artykuł, filmik obejrzałem i doszedłem do wniosku że mamy w artykule pewną stronniczość ze strony redakcji. Szkoda miałem o Was inne zdanie.
Iza
Iza 24.11.2016, 09:31 (odpowiedź do EmKA)
czekaj ze zrozumieniem, to nie art telewizji malbork tylko petycja Maciej Ruska w strefie obywatelskiej
Michał
Michał 22.11.2016, 21:49
Wielu spośród mieszkańców miasta, wyraża chęć podpisu petycji. Niestety obawa narażenia się opinii publicznej, powoduje rezygnację z wyrażenia własnej opinii. Ewentualne domniemania mogły by wskazywać na przynależność partyjną, która mogła by zakłócić osobistym interesom. Proszę o ujęcie tej uwagi podczas analizy ilości przeciwników dzierżawy.

Czytając doniesienia z mediów, odczuwamy wyraźną chęć dzierżawy gruntów przez burmistrzów. Obecnie burmistrz stosując się do form prawnych zmuszony jest oddać decyzję dzierżawy w ręce radnych. Mieszkańcy nie mogą tego lekceważyć. Sama decyzja powierzenia gruntów parkowych pod inwestycje "Parku Dinozaurów" była błędem z racji wyniszczenia części ekosystemu malborskiego parku (np. zaniku obecności gniazdowania dzięcioła czarnego. Wartości przyrodnicze tzw. "SYFU PARKOWEGIO" można było dużo ciekawiej zagospodarować, natomiast w chwili obecnej możemy tylko określać fakty. Obecnie w naszym kraju wartości związane z ochroną przyrody przez włodarzy: miast, miasteczek czy małych wsi, zostają respektowane z podziwem i ciekawością. Najmniejsze skrawki zieleni podlegają pielęgnacji i rozbudowie służąc użytkowi publicznemu z naciskiem na edukacje mieszkańców czy turystów.

Przypadek rozbudowy części „Dino Parku” będzie stanowić dużą antropopresję. Natężenie ruchu turystycznego, ewentualne nocne iluminacje, czy tajemnicze dźwięki będą wpływać negatywnie na samopoczucie osiadłych gatunków ptaków. Działalność inwestora prowadzona w okresie letnim może wpływać na zwiększoną dezorientację, stres, czy utraty lęgów gatunków objętych ochroną ścisłą. Należy pomyśleć o bytowaniu jeży, czy innych gryzoni (np. wiewiórka pospolita)którym również grozi niebezpieczeństwo. Wytyczony teren zostanie ogrodzony wysokim płotem, który spowoduje negatywny wpływ na infrastrukturę powierzchni publicznej parku. Teren służący rekreacji mieszkańców ulegnie pomniejszeniu. Pytanie jaka będzie przyszłość użytkowanej przez mieszkańców polany? Rozumiem doskonale inicjatywę właściciela „Dino Parku” natomiast argument deklaracji wzrostu zatrudnienia w okresie letnim nie do końca wpasowuje się w potencjalne miejsce dzierżawy. Uważam że powstanie „Parku Baśni Legend i Bajek” to ciekawy projekt natomiast nie na dyskutowanym terenie. Panu Maciejowi gratuluje odwagi i właściwego poglądu na temat przyszłości zielonych płuc miasta. Widać tutaj troskę o przyszłości, w odróżnieniu od ludzi u których powinno się tego wymagać.

żaba
żaba 30.10.2016, 10:12
za 100 tys miesięcznie w sezonie i 20 tys po sezonie ,to społeczeństwo coś z tego będzie miało innaczej to ściema i prywata
Biznesmen
Biznesmen 29.10.2016, 18:18
………….jaki wypoczynek w Parku ? Robol ma zapierda.lać na tych co dzirżawią a nie szwędać się po Parku ! Jasne czy nie ?
ANNONYMOUSES
ANNONYMOUSES 28.10.2016, 21:22
ARGUMENTACJA O SMIECIACH W PARKU, JEST ZAŁOSNA, PARK MA BYC DLA WSZYSTKICH , NIE DLA PRYWACIARZA CO PREZYJMUJE NA ZLECENIE TYLKO W SEZONIE Z CZEGO NIE DA SIE ZYC. SZKODA TEGO CO JUZ ZABRALI NA TEN DINOPARK, ZNAMY WAS CWANIACZKI Z URZEDU, BLOKI ITD POKAZAŁY NA CO WAS STAC, ZAREAGOWAŁ KTÓRYS W TYM CZASIE?? A NAJLEPSZY JEST RADNY Z PIASKÓW Z MACZKA. TYLKO LATA I ZEBY SZCZERZY PO MARKETACH Z ZAKUPAMI,
Mariusz.
Mariusz. 23.11.2016, 09:42 (odpowiedź do ANNONYMOUSES)
No i dobrze!!! Nie rozumiem takich ludzi, totalny beton. Miasto się rozwija, powstają nowe miejsca pracy a ktoś ma czelność to krytykować? To co że cwaniactwo, ktoś ma kasę to inwestuje, a przynajmniej teren przy dinoparku ożył. Ten cały park to ściema, żule i menele, INWESTOWAĆ JAK NAJWIĘCEJ!!! 100 razy bardziej wolę żeby powstały tam jakieś punkty gastronomiczne, puby, restauracje nad wodą, a nawet i biurowce, to przyciąga ludzi i spowoduje że mieszkańcy nie będą uciekać z Malborka. Park linowy jest bardzo dobrym przykładem fajnego zagospodarowania terenów zielonych które normalnie były dziczą, gdzie czasami przeszedł jakiś pijak. Budować, rozwijać się, tak trzymać. Ludzie na ślepo protestują bo mają taką chorą naturę, a wystarczy trochę ruszyć głową.
GMB
GMB 23.11.2016, 15:54 (odpowiedź do Mariusz.)
Miasto się rozwija? Masz chyba na myśli "dokończenie" inwestycji rozpoczętych przez poprzednika, bo teraz - patrząc na to co dzieje się z rąk "nowego" to mogę tylko stwierdzić, że nic, Malbork się nie rozwija i nie będzie dopóki będzie rządził charzewski ze swoją świtą. Może nie wiesz, że nadwyżka miejskich środków pozostawiona przez poprzednika została w pół roku przepierniczona na co, a no właśnie na kolesi, to między innymi dlatego "rudy" tak bardzo jest zadowolony.
czytelnik
czytelnik 28.10.2016, 18:51
Ile przedsiębiorca płaci do kasy miejskiej w skali roku?, w przeliczeniu na m.kw.
Panienka z okienka
Panienka z okienka 28.10.2016, 16:29
A pierwszy teren pod dino park to przypadkiem nie został wydzierżawiony podczas panowania poprzedniego Burmistrza którego zastępcą był Pan Maciej ? I wtedy nie widział tych problemów o których pisze dzisiaj !!
biedny Malbork
biedny Malbork 23.11.2016, 15:56 (odpowiedź do Panienka z okienka)
Został, ale mało kto wie, że mieszkańcy się tego domagali - no cóż, widać co po niektórzy mają pamięć bardzo krótką. Ciekawe ile obecny burmistrz wam za tą sklerozę płaci...
Gość
Gość 22.11.2016, 19:22 (odpowiedź do Panienka z okienka)
dokładnie chciałem to napisać...
A.
A. 28.10.2016, 14:55
A jaka będzie korzyść z tego parku rozrywki dla mieszkańców. Jest to teren ogrodzony, strzeżony, bez biletów wstęp zakazany. Jakieś promocje były, ale tylko od poniedziałku do piątku i ze śmieszną zniżką. Pijaków dookoła pełno w krzakach, bo gra muzyka, a im w to graj. Śmieci czasem posprzątane we worki i niewywiezione, potem przez zwierzęta rozszarpane walają się po alejkach. Od zwierząt fetor, czyli nieposprzątane. Mieszkam tu od lat. Wstyd znajomych dookoła tego płotu oprowadzać. Ktoś nad tym traci kontrole.
Bardzo na nie!
Bardzo na nie! 28.10.2016, 14:10
Przykro mi jest jak czytam te argumenty komentujących. Dlaczego nikt nie patrzy najpierw na siebie. Argument, że wysypisko śmieci...a ile razy Ty człowieku wyrzuciłeś 'przez przypadek' papierek po cukierku, peta, paragon. Ile razy widziałeś/łaś jak cyt. 'żuliki' piją, czy nie masz języka w buzi żeby grzecznie powiedzieć, żeby po skończeniu wyrzucili butelki do śmietnika. Jak pies sra to dlaczego nie upomnicie właściciela. Jak wjeżdżają na polane autem, dlaczego nie dzwonicie na straż miejską? Brzydzicie się rozmową z innymi? Czy zwykła spychologia bo są inni od tego a mnie to nie dotyczy? Idąc tym tropem to faktycznie sami sobie na to wysypisko śmieci pozwalamy, my ludzie i później z czystym sumieniem powstają głosy o zabetonowaniu i zagrodzeniu "bo to moje"! Przypominam to jedyny taki duży park i warto o niego dbać i zawalczyć przed interesami pt. "baśniowa kraina". Co to ma wspólnego z obok położonym parkiem dinozaurów???!! To, że inwestor dino parku ma skrzywiony obraz średniowiecznego charakteru miasta (ZE WZGLĘDU NA ZAMEK) który POWINIEN być utrzymany jak w normalnym europejskim mieście to nie znaczy że koszt mają ponosić mieszkańcy!Do cholery inwestorze jakim trzeba być gburem żeby park zasyfić plastikowymi rżącymi dinozaurami, wpleść w to kaczki, osły i co tam jeszcze. Chore czasy w których ludziom się wydaje, że ujarzmią naturę.
mefisto
mefisto 28.10.2016, 12:16
Myślę że była władza powinna odejść z honorem i nie robić chorych wstrzyków kompromitujących obecnego Burmistrza.Lepiej żeby powstały tam bloki.:) Wtedy nie było by petycji i nie mieli byście nic do gadania.
biedny Malbork
biedny Malbork 23.11.2016, 15:58 (odpowiedź do mefisto)
A ja myślę, że powinieneś odstawić środki odurzające sponsorowane przez charzewskiego, a może to twój kompan od flachy i redbulla. W każdym bądź razie zamknij się jak nie wiesz co się dzieje, a za kadencji obecnego już masę kasy wyparowało i znalazło się w kieszeniach kolesiostwa charzewskiego, a przecież miało nie być tzw. "kolesi"
mieszkaniec
mieszkaniec 28.10.2016, 11:54
no tak burmistrz potrzebuje kasy do budżetu. Szkoda że nie będzie aquaparku
biedny Malbork
biedny Malbork 23.11.2016, 15:59 (odpowiedź do mieszkaniec )
Jak przepierniczył i porozdawał swoim kolesiom tą nadwyżkę środków miejskich, którą zastał po poprzedniku, to nie ma się co dziwić, że teraz będzie łapał się wszystkiego, byleby to nie wyszło na jaw - ups, za późno (PS: Wystarczy dobrze poszukać) :)
Sąsiadka
Sąsiadka 28.10.2016, 11:00
Mieszkam koło tego parku od 25 lat. Przez +/- 18 park był totalnym wysypiskiem śmieci dla tak bardzo "kochających" go mieszkańców - zaniedbanym, zapuszczonym i niebezpiecznym. Nikt nie podnosił burzy, nikt o to co się z nim dzieje nie dbał. Na szczęście to się zmieniło i to nie dzięki decyzji władz miasta, wpływ na to miał rozwój turystyki w parku, Dinopark, Jumpy Park i Marina. Bez tego nie oświetliliby wreszcie po milionie lat Parkowej, a krzaczory dalej rosłyby 2m i więcej. Jestem za tym żeby oddać jeszcze kawałek parku pod dzierżawę. Dlaczego? Bo to wszystko co tam przez te lata powstało napędza turystykę, ściąga pieniądze dla miasta, daje młodzieży możliwość podjęcia legalnej pracy w sezonie wiosenno-letnim, bez konieczności wyjazdu z miasta. Ubolewam i zawsze będę ubolewać, że do naszego miasta nie ściąga się przedsiębiorców którzy chcą dać pracę mieszkańcom, nie otwiera się fabryk itp. A co chyba najśmieszniejsze - zniechęca się tych co już podjęli jakaś inicjatywę. Pomiędzy Mariną a starym "amfiteatrem" jest jeszcze sporo zaniedbanego Parku. Zamiast blokować inwestycje - napiszmy petycję aby zadbać o resztę, stworzyć alejki, postawić ławki, oświetlić. Stworzyć miejsce wypoczynkowe z prawdziwego zdarzenia.
hhhh
hhhh 30.10.2016, 12:17 (odpowiedź do Sąsiadka)
pomaga młodzieży znaleźć prace- pewnie tak ale tej lepszej części znajomych znajomych itp
matka
matka 22.11.2016, 14:11 (odpowiedź do hhhh)
przestań bredzić!!! Moje dziecko pracuje tam któryś sezon, ja nie znam właściciela ani nikogo kto mógłby pomóc w załatwieniu jej pracy!!!!! Pracuje tam dużo dzieciaków którzy chcą pracować a ci którzy chcą nie chcą to właśnie gadają jak ty!!!!!! Uważam, że to szansa dla młodzieży która chce zarobić kasę w lato bez konieczności wyjazdu na mierzeje.

A.
A. 28.10.2016, 15:01 (odpowiedź do Sąsiadka)
Zgadzam się z tym, że ma to być miejsce wypoczynkowe, a nie nie getto dla turystów do zbijania kasy. Niech Pani pojedzie do Sztumu, Kwidzyna tam można zobaczyć, jak należy dbać o miasto. A głośne parki rozrywki znajdują się poza terenem zabudowanym - patrz Grudziądz.
ignorant
ignorant 28.10.2016, 09:26
tak.... nic nie dawać ... zamek przenieść gdzieś na wiochy albo Niemcom sprzedać bo przez ten Zamek tylko korki w mieście
Spacerowicz
Spacerowicz 28.10.2016, 08:56
Polecam przejść się po tym fragmencie parku, przed wypowiedziami.
Pan Maciej Rusek powinien zmienić nazwę wydziału, na "Wydział Hamowania Rozwoju Powiatu, Infrastruktury i Inwestycji" , zamiast szukać inwestorów, którzy chcą się rozwijać w naszym mieście, to przegania tych, których mamy.
"park daje nieograniczone możliwości dla spacerowiczów, biegaczy czy rowerzystów." Czyli jakie? Wygląda to na polityczne przepychanki PO z Burmistrzem. Potem się dziwicie, że ludzie na PIS głosują ...
m-ka
m-ka 28.10.2016, 12:27 (odpowiedź do Spacerowicz)
Czyli właśnie są tam miejsca dla spacerowiczów, biegaczy i rowerzystów, dla każdego z nich osobna i wszystkich razem. Płoty uniemożliwiają swobodne przemieszczanie się. Nie można wszystkiego wygrodzić, wydzielić, odseparować.Właśnie swoboda, otwarta przestrzeń jest korzystna dla miasta. Nie wspominając już o ogólnodostępnych terenach zielonych, które mogą służyć także tym przyszłym inwestorom. To też ludzie, którzy potrzebują relaksu, rekreacji.
xs
xs 28.10.2016, 08:54
popieram, wkurza mnie ten durny dinopark i nie wyobrażam sobie żeby tgo typu badziewia było więcej. Park powinien być ogólnodostępny i naturalny bez takich idiotyzmów.
Marta
Marta 28.10.2016, 08:15
Tak, wydzierżawić swoim zeby zarobili jeszcze więcej, wszystko po znajomosci tylko załatwiają albo łapówkami. Zieleń w mieście jest potrzebna o tych pijaków o policja i straż miejska powinna sie ''zatroszczyć '' w końcu za coś im płaca.
Tomasz
Tomasz 28.10.2016, 04:47
Popieram petycję. jeszcze chwila i trzeba będzie płacić cześć wstęp do parku
Kto popiera ?
Kto popiera ? 27.10.2016, 22:57
Osobiście wole żeby ten park był udostępniony dla rozrywki niż dla pijaków. Wiadomo że nie cały ale "żulki" tylko z niego korzystają bo strach tam wyjść z dzieckiem
Krysia
Krysia 28.10.2016, 08:54 (odpowiedź do Kto popiera ?)
tam nie ma pijaków tylko ludzie odpoczywają
Robert
Robert 28.10.2016, 13:25 (odpowiedź do Krysia)
Bo się upiją to odpoczywają