Wydanie nr 280/2024, Niedziela 6.10.2024
imieniny: pokaż (9 imion)Fryderyka, Alberta, Brunon, Roman, Bronisław, Baldwin, Baldwina, Askaniusz, Artur
ReklamaKontakt
  • tvregionalna24.pl
  • zulawyimierzeja24.pl
  • tvsztum.pl
  • tvdzierzgon.pl

Malbork. Uczniowie Technikum nr 3 z wizytą u kolegów w Gdyni.

Malbork. Uczniowie Technikum nr 3 z wizytą u kolegów w Gdyni. fot. Technikum nr 3 w Malborku
W roku szkolnym 2023/2024 Technikum nr 3 w Malborku na niedobór lekcji europejskich zdecydowanie nie może narzekać. Przyszedł więc czas, żeby ci, którzy zazwyczaj je prowadzą, mogli sami uczestniczyć w żywej lekcji europejskiej.

W środę, 5 czerwca członkowie Szkolnego Klubu Europejskiego oraz laureaci kwietniowych konkursów europejskich wraz z opiekunkami – Iwoną Krauze i Agnieszką Jeromin – odwiedzili Gdynię – miasto, w którym o europejskości i emigracji można dowiedzieć się bardzo wiele.

Okazją do wyjazdu było zaproszenie, które Szkolny Klub Europejski otrzymał od uczniów oraz opiekunek Szkolnego Klubu Europejskiego z II Liceum Ogólnokształcącego im. Adama Mickiewicza w Gdyni. Szkoła, która niedawno gościła w Malborku przy okazji Szkolnej Konferencji Europejskiej w Technikum nr 3, przygotowała dla malborskich kolegów dzień pełen atrakcji.

- „Rozpoczęliśmy od spaceru po Nabrzeżu Francuskim oraz zwiedzania Muzeum Emigracji. Poza bogatymi zbiorami dokumentującymi historię emigracji Polaków, obejrzeliśmy również wystawę czasową poświęconą dwudziestoleciu wstąpienia Polski do Unii Europejskiej” - informuje Technikum nr 3 w Malborku. - „Następnie pojechaliśmy na plażę – ale o żadnym leniuchowaniu nie było mowy! Uczniowie zostali podzieleni na trzy grupy i otrzymali zadania do wykonania. Ta gra miejska była świetną okazją do poznania Gdyni, jej najważniejszych miejsc, historii i ciekawostek. Na najlepszą drużynę, po dwugodzinnej zabawie, czekały nagrody niespodzianki. Spędziliśmy piękny, wartościowy dzień, za który serdecznie dziękujemy naszym gospodarzom!”

A tak o wydarzeniu opowiedzieli jego uczestnicy – Młodsi Ambasadorzy EPAS:

Miłosz: - „Dzisiejsza wycieczka do Gdyni była bardzo udana poznaliśmy tam miasto dzięki pomysłowej grze terenowej, a także jego historię dzięki wizycie w muzeum. Miło spędziliśmy tam czas i odpoczęliśmy”.

Wojtek: - „Na tym wypadzie było super! Porozmawialiśmy z naprawdę zabawnymi i miłymi ludźmi, a sama gra miejska zmusiła nas do robienia ciekawych wyzwań. Co więcej, zwiedziliśmy Muzeum Emigracji, w którym zaprezentowana była akurat wystawa o historii Europy. Były tam również ciekawe statystyki dotyczące emigracji Polaków, a sama architektura tego miejsca zapierała dech w piersiach. To było niezapomniane experience!”

Ania P.: - „Dzisiejsza wycieczka była pełna wrażeń i przeżyć. Na początku poznaliśmy historie polskich emigrantów w Muzeum Emigracji które dawniej było Dworcem Morskim i świadkiem wielu pożegnań oraz przywitań. Następnym przystankiem była gra terenowa, dzięki której mogliśmy lepiej poznać Gdynię oraz ludzi tam żyjących. Wyjazd uważam za ciekawy i pełen niezapomnianych wspomnień!”

Matylda: - „5 czerwca miałam przyjemność wziąć udział w wyjeździe do Gdyni na zaproszenie II LO w Gdyni. Podczas tego wyjazdu zwiedziliśmy Muzeum Emigracji, co umilił nam pełen pasji przewodnik. Następnie w ramach integracji podzieliliśmy się na grupy i wzięliśmy udział w terenowej grze w bingo podczas, której poznaliśmy znane miejsca w Gdyni oraz ciekawostki o tym mieście”.

Marcel: - „Wyjazd moim zdaniem był świetny, muzeum naprawdę fajne, ale moim zdaniem najlepsza była integracja z rówieśnikami z II LO z Gdyni oraz wspólna gra, podczas której zwiedziliśmy wiele ciekawych miejsc w Gdyni, mam nadzieję że uda się kiedyś zorganizować coś w podobnym stylu aby ta sama grupa przyjechała do nas do Malborka na podobną integrację i zwiedzanie”.

Informacja i zdjęcia: Technikum nr 3 w Malborku

Redakcja. Czekamy na Twoje informacje.