Od poniedziałku, 9 stycznia Starostwo Powiatowe w Malborku będzie pracowało w krótszym systemie czasowym. Stosowne zarządzenie w tej sprawie wydał starosta Mirosław Czapla.
Na podstawie art. 34 ust. 1 i art. 35 ust. 2 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (t.j. Dz. U. 2022, poz. 1526) w związku z art. 37 ustawy z dnia 7 października 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach służących ochronie odbiorców energii elektrycznej w 2023 roku w związku z sytuacją na rynku energii (Dz. U. z 2022 r., poz. 2127), zarządzam co następuje: od dnia 9 stycznia 2023 roku Starostwo Powiatowe w Malborku realizuje zadania w zakresie obsługi interesantów:
- w poniedziałki, wtorki i czwartki w godzinach od 7.30 do 14.30,
- w środy - w godzinach od 7.30 do 16.30,
- w piątki - w godzinach od 7.30 do 12.30.
To nie pierwsze zarządzenie dotyczące ograniczenia zużycia energii elektrycznej w budynku Starostwa Powiatowego w Malborku. 27 grudnia 2022 r. starosta Mirosław Czapla wydał zarządzenie, w którym określił wytyczne dla pracowników.
W związku z koniecznością podjęcia działań zmierzających do ograniczenia zużycia energii elektrycznej w Starostwie Powiatowym w Malborku ze względu na wzrost cen energii oraz ryzyko wystąpienia zakłóceń w jej dostawach, wprowadza się następujące wytyczne dla pracowników Starostwa Powiatowego w Malborku:
1. zakazuje się pozostawiania urządzeń elektrycznych podłączonych do ładowania po zakończeniu pracy;
2. nakazuje się każdorazowo gasić światło przy opuszczaniu pomieszczenia (biurowego, socjalnego, sanitarnego), chyba że pozostają w pomieszczeniu inne osoby;
3. jeżeli na stanowisku pracy znajduje się drugi monitor, z którego użytkownik aktualnie nie korzysta, należy go wyłączyć;
4. nakazuje się wyłączyć lub hibernować nieużywane w danym momencie sprzęty, takie jak laptopy i komputery stacjonarne;
5. zakazuje się ładowania prywatnych urządzeń należących do pracownika (np. telefonów komórkowych, laptopów);
6. nakazuje się bezzwłocznie odłączyć od ładowania służbowe urządzenia mobilne typu telefon komórkowy, laptop, po ich naładowaniu;
7. nakazuje się wyłączać komputery, laptopy, niszczarki, drukarki, kserokopiarki, urządzenia wielofunkcyjne i monitory bezzwłocznie po zakończeniu pracy – powyższe nie dotyczy urządzeń niezbędnych do prawidłowego utrzymania i funkcjonowania struktur teleinformatycznych Starostwa Powiatowego w Malborku;
8. zakazuje się stosowania dodatkowych źródeł grzewczych takich jak - farelka, grzejniki olejowe, grzejniki elektryczne itp.; dotyczy to zarówno urządzeń prywatnych, jak i urządzeń należących do Starostwa Powiatowego w Malborku;
9. zakazuje się korzystania z klimatyzatorów w okresie grzewczym;
10. nakazuje się ograniczyć do niezbędnego minimum drukowanie i kopiowanie dokumentów;
11. zakazuje się korzystania z prywatnych sprzętów AGD/RTV na terenie Starostwa Powiatowego w Malborku;
12. nakazuje się gromadzić pliki do drukowania i materiały do kserowania, tak aby ich drukowanie lub kserowanie odbywało się zbiorczo (celem ograniczenia ilości cykli nagrzewania się urządzeń).
Powyższe zarządzenie wprowadza również możliwość skierowania pracowników Starostwa Powiatowego w Malborku do pracy zdalnej.
A gdy będzie już wiosna i dni będą dłuższe, to czy urząd będzie otwarty dłużej w poniedziałek, wtorek, czwartek, żeby wyrównać czas pracy do 8 godzin, czyli powinien pracować od 7.30 do 16.30, a w środę 7.30 do 14.30 no i piątek 7.30 do 18.30
Wynagrodzenie za pracę też będzie zmniejszone proporcjonalnie do przepracowanych godzin.
Najlepiej zlikwidować Starostwa, zbędny organ ;żadna jednostka pomocnicza.
A na pracy zdalnej w domu możecie korzystać do woli z urządzeń w sprawach służbowych i być cały czas podłączonym do prądu. Ot taka ciekawostka