Wydanie nr 329/2024, Niedziela 24.11.2024
imieniny: pokaż (13 imiona)Dobrosław, Pęcisław, Gerard, Emilia, Flora, Franciszek, Protazy, Jan, Biruta, Jaśmina, Felicjana, Felicjanna, Agnieszka
ReklamaKontakt
  • tvregionalna24.pl
  • zulawyimierzeja24.pl
  • tvsztum.pl
  • tvdzierzgon.pl

Nowakowo. Budowa mostu obrotowego z drona. Przekop Mierzei Wiślanej Etap 2, prace przy budowie drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską na półmetku.

Nowakowo. Budowa mostu obrotowego z drona. Przekop Mierzei Wiślanej Etap… fot. TvMalbork.pl / Zulawyimierzeja24.pl / TvRegionalna24.pl / TvSztum.pl
Trwają prace związane z budową nowego mostu w Nowakowie i umocnieniu brzegów rzeki Elbląg. To drugi etap budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską. Zaawansowanie prac sięga około 50 procent. Zobacz nagranie z drona z 21 października 2022.

Coraz bardziej zaawansowane są prace na drugim etapie budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską. Umowa między inwestorem – Urzędem Morskim w Gdyni, a wykonawcą – firmą Budimex SA została podpisana w kwietniu ubiegłego roku. Wartość kontraktu wynosi ponad 574 mln zł, a czas przewidziany na jego realizację to 24 miesiące.

  • Wartość kontraktu wynosi ponad 574 mln zł.
  • Na budowie pracuje obecnie ok. 200 pracowników i 20 jednostek pływających.
  • Zaawansowanie kontraktu wynosi ok. 50%.

Trwa realizacja drugiego etapu

Według inwestora obecnie wykonywana jest konstrukcja stalowa w miejscu prefabrykacji. „Na miejscu mamy wykonane konstrukcje żelbetowe wszystkich podpór. Trwają roboty wykończeniowe związane z tymi podporami” – przekazał Andrzej Małkiewicz, zastępca pełnomocnika ds. realizacji projektu z Urzędu Morskiego w Gdyni.

Wykonawca drugiego etapu realizuje roboty hydrotechniczne: pogrążanie ścianek szczelnych i ich kotwienie, roboty mikropalowe oraz roboty żelbetowe. W tej chwili przede wszystkim realizowane są roboty kafarowe. Zrealizowane jest 80 proc. pogrążania grodzic, a także ponad połowa mikropali i kleszczy kotwiących tę konstrukcję. Cały kontrakt jest zaawansowany w około 50 proc. Na budowie pracuje około 200 pracowników i ponad 20 jednostek pływających.

„Planujemy ukończyć pogrążanie grodzic we wrześniu lub październiku. W sierpniu kończymy podpory obiektu mostowego i rozpoczynamy montaż konstrukcji stalowej. Natomiast w październiku rozpoczynamy roboty drogowe, które też planujemy w znacznej części ukończyć w tym roku” – zapowiedział cytowany w komunikacie Grzegorz Małasiewicz z Budimex SA.

Wpływ na gospodarkę Warmii i Mazur

Inwestycja ma być motorem rozwoju gospodarczego województwa warmińsko-mazurskiego, w szczególności rozwoju portu w Elblągu i wszystkich portów Zalewu Wiślanego. Po zakończeniu całości prac, droga wodna łącząca Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską umożliwi wpływanie do portu w Elblągu jednostek o długości do 100 metrów oraz do 20 metrów szerokości i zanurzeniu 4,5 m. Budowa kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną skróci też dotychczasową drogę przez Cieśninę Piławską o prawie 100 km.

 

Redakcja. Czekamy na Twoje informacje.
Przejdź do komentarzy

 

 

Powiązane artykuły

Kamery On-Line

Podziel się:
Oceń:
Tagi

Zobacz więcej z kategorii Wiadomości


Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe i naruszające regulamin będą usuwane.