Podpisanie umowy ma zostać sfinalizowane jeszcze w pierwszej połowie października br. Według informacji od Inwestora, pierwsze prace rozpoczną się jeszcze w październiku tego roku.
W najbliższych miesiącach mieszkańcy Nowej Wsi Malborskiej będą musieli uzbroić się w cierpliwość, ponieważ rozbudowa drogi będzie się wiązała z wieloma utrudnieniami. Niemniej jednak warto się przemęczyć, zważywszy na fakt, że co niektórzy mieszkańcy miejscowości czekają na ten moment nawet kilkanaście lat.
Kiedy ogłoszono przetarg na rozbudowę?
- Przedmiotowe postępowanie zostało ogłoszone (upublicznione) w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej w dniu 20.02.2018 r.
- Uchwałą 978/365/18 Zarządu Województwa Pomorskiego z dnia 20.09.2018 r. przyznano dofinansowanie dla Projektu: „Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 515 do m. Malbork do Grzymała” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020 współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego – co pozwoliło dokonać wyboru Wykonawcy do realizacji zamowienia.
- w dniu 25.09.2018 r. dokonano wyboru Wykonawcy.
Kto wygrał przetarg.
Przetarg na roboty budowlane wygrała firma Przedsiębiorstwo Budowy Dróg S.A. w Starogardzie Gdańskim
Przetarg na Nadzór inwestorski wygrała firma DROMAX Piotr Szanser
Przetarg na nadzór autorski wygrała firma DROMAX Piotr Szanser
Kiedy oficjalnie ruszą prace budowlane i jak długo planowana jest jej modernizacja?
Umowa z wykonawcą robót budowlanych zostanie podpisana w pierwszej połowie października. Według informacji od Wykonawcy roboty budowlane zostaną rozpoczęte w jeszcze w październiku 2018r.
Co obejmą prace budowlane i z jakimi trudnościami mogą zmagać się kierowcy?
Zakres przedsięwzięcia obejmuje rozbudowę drogi wojewódzkiej nr 515 Malbork – Susz – Iława na odcinku od granicy miasta Malbork do miejscowości Grzymała.
W ramach projektu zostanie przeprowadzona rozbudowa obejmująca:
- wzmocnienie istniejącej nawierzchni drogowej,
- wykonanie poboczy gruntowych,
- korekta nienormatywnych łuków drogi,
- przebudowa istniejących skrzyżowań z drogami wojewódzkimi, powiatowymi i gminnymi,
- budowa lub przebudowa zatok autobusowych,
- przebudowa istniejących zjazdów,
- remont przejazdu kolejowego na granicy m. Malbork i m. Nowa Wieś Malborska,
- budowa lub przebudowa istniejących chodników,
- budowa lub przebudowa przejść dla pieszych,
- budowa lub przebudowa istniejących ciągów pieszo-rowerowych,
- budowa lub przebudowa odwodnienia drogi,
- budowa, przebudowa lub remont przepustów, (między innymi w okolicach miejscowości: Nowa Wieś Malborska, km DW 2+950, 4+750, Czerwony Dwór km 7+161,
- usunięcie kolizji z uzbrojeniem podziemnym i naziemnym terenu,
- budowa urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego,
- wycinka drzew kolidujących z inwestycją.
W czasie realizacji robót kierowcy będą musieli zmagać się z utrudnieniami polegającymi na:
- ograniczeniu prędkości ruchu,
- zawężeniu pasów ruchu,
- ograniczeniom ruchu polegającym na wprowadzaniu ruchu wahadłowego,
- utrudnieniom w dostępie do poszczególnych posesji
Czy droga zostanie przystosowana dla najcięższych obciążeń - w tym TIR-ów.
Nośność drogi zostanie zwiększona do 115 kN/oś. Jest to nośność, która zapewni przejęcie obciążeń od wszystkich pojazdów, w tym TIR.
Czy podczas przebudowy jest planowana modernizacja sieci wodnej i teletechnicznej ?
Przebudowa obejmuje budowę kanalizacji deszczowej dla drogi wojewódzkiej z odprowadzeniem wód, po ich podczyszczeniu, do projektowanych zbiorników retencyjnych, odparowujących oraz do rowu melioracyjnego.
W ramach inwestycji przebudowana zostanie sieć wodociągowa kolidująca z przebudowywanymi elementami drogi.
Czy w planach przebudowy przewidywana jest ścieżka rowerowa, na jakim odcinku?
Ciąg pieszo rowerowy został zaprojektowany w Nowej Wsi Malborskiej na odcinku o długości 1,736 km
Ile będzie kosztować cała inwestycja?
Całkowita wartość inwestycji wyniesie 38 813 605,00 zł.
Jakie korzyści będą mogli odczuć kierowcy (oraz mieszkańcy regionu) po jej przebudowie?
Dla kierowców najważniejsza będzie poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego – ograniczenie liczby wypadków i kolizji drogowych poprzez przebudowę nienormatywnych skrzyżowań , budowę chodników i przejść dla pieszych , budowę urządzeń bezpieczeństwa ruchu , wycinkę drzew znajdujących się w skrajni drogowej, korektę łuków.
Korzyści ze zrealizowanej inwestycji będą mogli odczuć użytkownicy infrastruktury drogowej i transportu zbiorowego drogowego: mieszkańcy miejscowości gmin powiatów malborskiego i sztumskiego, dorośli i dzieci uczęszczający do pracy, szkoły, urzędów, sklepów oraz ośrodków kulturalnych, oświatowych i społecznych, turyści odwiedzający tereny Powiśla korzystający z rekreacji i walorów przyrodniczych regionu, potencjalni przedsiębiorcy, dla których poprawa infrastruktury transportowej jest istotnym czynnikiem decydującym o podjęciu i prowadzeniu działalności gospodarczej. Inwestycja wpłynie też na ograniczenie negatywnego wpływu transportu na środowisko naturalne – zmniejszenie emisji gazów i pyłów do atmosfery oraz ograniczenie poziomu hałasu komunikacyjnego poprzez upłynnienie ruchu ograniczenie manewrów zatrzymywania i ruszania pojazdów, utrzymanie stałej prędkości jazdy bez konieczności zwalniania na nienormatywnych łukach i nierównej, skoleinowanej nawierzchni.
A czy przy okazji geniusze przewidzieli remont kawalka kostki ktory zostal w granicach miasta niedokonczony przy okazji budowy tunelu???
Rozbawił mnie punkt o przebudowie zatoczek dla autobusów, chyba tych autobusów których nie ma i nie jeżdżą bo gmina nie chce dopłacać
Są, jeżdżą i gmina dopłaca.
Tak 5 kursów w ciągu doby w dni robocze. Sobota i niedziela 5-tka nie kursuje. Śmiechu warte.Wstyd dla włodarzy miasta i gminy, że z taką troską myślą o mieszkańcach bez samochodu. Brawo, brawo, brawo.
oprócz tego jest jeszcze latocha - rozkład jazdy na stronie.
A ile kosztuje bilet ? W obie strony 8 zł.
Rewelacyjna wiadomość. Kupuję rower w Nowej Wsi Malborskiej bo do tej pory nie można było bezpiecznie dojechać do Malborka
A jak długo ma trwać przebudowa ?
Teoretycznie 11 m-cy.
Teraz to Tiry będą dopiero zapiepszac
Nie tiry, tylko ciężarówki jeżeli już. A, po drugie, większe zagrożenie sprawiają osobowki.