1. Wymagania niezbędne:
1) wykształcenie minimum średnie;
2) co najmniej pięcioletni staż pracy;
3) doświadczenie w pracy w księgowości minimum 1 rok;
4) posiadanie obywatelstwa polskiego (lub inne, zgodnie z art. 11 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. z 2024 r., poz. 1135);
5) posiadanie stanu zdrowia pozwalającego na zatrudnienie na określonym stanowisku;
6) posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych;
7) niekaralność za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
8) nieposzlakowana opinia;
9) znajomość i umiejętność stosowania przepisów prawnych, w szczególności ustaw:
− o rachunkowości,
− o finansach publicznych,
− o VAT,
− przepisów w sprawie klasyfikacji budżetowej oraz w sprawie planów kont;
10) umiejętności odpowiadające pracy na danym stanowisku, w tym obsługa sprzętu komputerowego, pakiet Office;
11) umiejętność pracy w zespole, indywidualne rozwiązywanie problemów, odpowiedzialność, dokładność, poczucie obowiązku, zdyscyplinowanie, życzliwe podejście do interesanta;
12) przedłożenie wskazanych poniżej dokumentów.
2. Wymagania dodatkowe:
1) mile widziane wykształcenie średnie ekonomiczne lub wyższe ekonomiczne i pokrewne;
2) doświadczenie na stanowisku w administracji samorządowej;
3) dobra organizacja pracy;
4) umiejętność samodzielnej pracy.
3. Zakres wykonywanych zadań:
1) kompleksowe rozliczanie Powiatu w zakresie podatku od towarów i usług VAT z Urzędem Skarbowym;
2) przeprowadzanie czynności sprawdzających poprawność dokumentowania i rozliczania podatku VAT przez Starostwo i jednostki organizacyjne;
3) prowadzenie odrębnej ewidencji księgowej związanej z podatkiem VAT;
4) prowadzenie, w wybranym zakresie, ewidencji księgowej dochodów i wydatków budżetowych wg klasyfikacji budżetowej;
5) dokonywanie przypisów opłat i należności Powiatu oraz weryfikacja ich płatności;
6) sporządzanie i dokonywanie przelewów bankowych (w systemie bankowym banku obsługującego Starostwo);
7) odpowiednie dokumentowanie dokonanych sprzedaży (wystawianie faktur VAT);
8) współpraca przy tworzeniu sprawozdań budżetowych;
9) inne prace zlecone przez Skarbnika i Dyrektora Wydziału Finansowego, związanych z pracą Wydziału.
4. Informacja o warunkach pracy na stanowisku:
1) miejsce pracy: 82-200 Malbork Pl. Słowiański 17
2) wymiar czasu pracy: pełny etat
3) norma dobowa czasu pracy wynosi: 8 godzin
4) norma tygodniowa czasu pracy wynosi: 40 godzin
5) wynagrodzenie za pracę będzie wypłacane raz w miesiącu
6) urlop wypoczynkowy:
- urlop wypoczynkowy przysługuje w wymiarze:
20 dni – jeżeli pracownik jest zatrudniony krócej niż 10 lat,
26 dni – jeżeli pracownik jest zatrudniony co najmniej 10 lat.
Przy czym 1 dzień urlopu odpowiada 8 godzinom pracy.
Urlopu udziela się w dni, które są dla pracownika dniami pracy w związku z obowiązującym rozkładem czasu pracy
7) nie obejmuje Pana/Panią żaden układ zbiorowy pracy
8) okres wypowiedzenia umowy o pracę wynosi:
− okres wypowiedzenia umowy o pracę zawartej na czas nieokreślony i umowy o pracę na czas określony jest uzależniony od okresu zatrudnienia u danego pracodawcy i wynosi:
2 tygodnie, jeżeli pracownik był zatrudniony krócej niż 6 miesięcy,
1 miesiąc, jeżeli pracownik był zatrudniony co najmniej 6 miesięcy,
3 miesiące, jeżeli pracownik był zatrudniony co najmniej 3 lata,
9) w przypadku osób podejmujących po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym, w tym kierowniczym stanowisku urzędniczym, w jednostkach, o których mowa w art. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j.: Dz.U. z 2022 r. poz. 530), umowę o pracę zawiera się na czas określony, nie dłuższy niż 6 miesięcy.
Wysokość wynagrodzenia za pracę ustalona zostanie, zgodnie z Regulaminem Wynagradzania Pracowników Starostwa Powiatowego w Malborku, stanowiącym załącznik do zarządzenia nr 35/2025 Starosty Powiatu Malborskiego z dnia 20 sierpnia 2025 r. w sprawie ustalenia Regulaminu Wynagradzania Pracowników Starostwa Powiatowego w Malborku, tj. na stanowisku Inspektora w przedziale: od 4.870,00 do 9.295,00 zł.
5. Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych:
W miesiącu sierpniu 2025 r. wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Starostwie Powiatowym w Malborku, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był wyższy niż 6 %.
6. Wymagane dokumenty:
1) list motywacyjny,
2) życiorys (CV),
3) kserokopie dokumentów poświadczających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe oraz inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach zawodowych i umiejętnościach,
4) kserokopie świadectw pracy lub zaświadczenia z zakładu pracy potwierdzające wymagany staż pracy,
5) oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na dane stanowisko,
6) oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,
7) oświadczenie o niekaralności (osoba nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe),
8) kwestionariusz personalny.
Wymagane dokumenty należy składać w terminie do dnia 03.10.2025 r. do godz. 14:00 w sekretariacie Starostwa Powiatowego w Malborku, Pl. Słowiański 17 82-200 Malbork pokój nr 24 (I piętro) w godzinach pracy Urzędu z dopiskiem:
„Nabór na stanowisko Inspektora w Wydziale Finansowym”
lub przesłać pocztą na adres:
Starostwo Powiatowe w Malborku
Plac Słowiański 17
82-200 Malbork
z dopiskiem jak wyżej
Aplikacje, które wpłyną do Starostwa po upływie wyżej określonego terminu nie będą rozpatrywane.
Do wysyłanych dokumentów prosimy dopisać klauzulę:
„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z Ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych, tekst jednolity: Dz. U. z 2019 r. poz. 1781)”.
Informacja o wyniku naboru zostanie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji
Publicznej www.bip.powiat.malbork.pl oraz na tablicy informacyjnej przed budynkiem Starostwa Powiatowego w Malborku, Plac Słowiański 17.
Klauzula informacyjna dla osób przystępujących do naboru na wolne stanowisko urzędnicze w Starostwie Powiatowym w Malborku
Na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych (…) tzw. RODO informuję, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Powiat Malborski – Starostwo Powiatowe w Malborku Pl. Słowiański 17, 82-200 Malbork
2. Kontakt do inspektora ochrony danych mail: iod@powiat.malbork.pl.
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia rekrutacji zgodnie z wymogami przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku - Kodeks pracy (t. j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1465 ze zm.), ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t. j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1135).
W pozostałym zakresie na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO, to jest zgody osoby, której dane dotyczą.
4. Dane osobowe mogą być przekazywane innym organom i podmiotom wyłącznie na podstawie obowiązujących przepisów prawa.
5. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres do zakończenia procedury rekrutacyjnej, a następnie przez okres wynikający z ustawowo wymaganego okresu utrzymania danych, w innym przypadku nie będą przetwarzane po ustaniu celu przetwarzania.
W przypadku zatrudnienia dokumenty aplikacyjne zostaną dołączone do akt osobowych pracownika i będą przechowywane przez okres wymagany przepisami prawa.
6. Ma Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia i ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych w przypadkach określonych w przepisach RODO.
7. W przypadku przetwarzania danych osobowych na podstawie wyrażenia zgody przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
8. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, gdyby przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych naruszało przepisy RODO.
9. Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.
10. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
11. Podanie danych osobowych jest warunkiem wzięcia udziału w postępowaniu rekrutacyjnym. Podanie niezbędnych danych osobowych jest wymogiem ustawowym.
Jest Pani/Pan zobowiązana/y do ich podania, a konsekwencją niepodania danych osobowych jest brak możliwości wypełnienia obowiązków wynikających z przepisów prawa, a w przypadku przetwarzania na podstawie wyrażonej zgody brak możliwości podjęcia czynności przez Administratora.
Informacja prasowa Starostwa Powiatowego w Malborku