Wydanie nr 116/2024, Czwartek 25.04.2024
imieniny: pokaż (7 imion)Kaliksta, Ewodia, Markusław, Jarosław, Ewodiusz, Marek, Piotr
ReklamaKontakt
  • tvregionalna24.pl
  • zulawyimierzeja24.pl
  • tvsztum.pl
  • tvdzierzgon.pl

Malbork. Zawiadomienie o ponownej możliwości wypowiedzenia w sprawie decyzji dotyczącej DK22 Malbork – Królewo.

Malbork. Zawiadomienie o ponownej możliwości wypowiedzenia w sprawie… fot. Archiwum TvMalbork.pl
Zawiadomienie stron o ponownej możliwości wypowiedzenia się w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia, pn. „Rozbudowa drogi krajowej nr 22 na odcinku Malbork - Królewo”.

Dotyczy postępowania wszczętego na wniosek Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Gdańsku z dnia 28 lutego 2020 roku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia, pn.: „Rozbudowa drogi krajowej nr 22 na odcinku Malbork – Królewo”.
 ZAWIADOMIENIE – OBWIESZCZENIE skierowane do stron postępowania
Działając na podstawie art. 49, art. 10 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2000 ze zm.) (K.p.a.), art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3.10.2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1029 ze zm.) (ustawa ooś), Burmistrz Miasta Malborka zawiadamia strony o ponownej możliwości:
1. zapoznania się ze zgromadzonym materiałem sprawy,
2. wypowiedzenia się co do materiału sprawy przed wydaniem decyzji, w terminie: do 7 dni, licząc od dnia doręczenia niniejszego zawiadomienia.
Zawiadomienie uznane zostanie za skutecznie doręczone po upływie 14 dni, liczonych po dniu jego upublicznienia (art. 49 K.p.a.).
Data upublicznienia treści zawiadomienia za pośrednictwem Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta Malborka (strona internetowa: www.bip.malbork.pl Menu: Informacje – Ochrona środowiska) oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta Malborka: 3.01.2023 r.
Z dokumentacją sprawy strony mogą zapoznać się w siedzibie Urzędu Miasta Malborka w Wydziale Inżynierii Miasta, pl. Słowiański 5 w Malborku, pok. nr 216 (II piętro), w godzinach: poniedziałek, wtorek, czwartek: 7.00-15.00, środa: 7.30-16.30, piątek: 7.30-14.30 – kontakt do osoby prowadzącej postępowanie: bezpośredni numer telefonu: 55 629-04-33, e-mail: s.kordan@um.malbork.pl, pod nieobecność pracownika: tel. nr 55 629-04-90.
Treści zawiadomień o podejmowanych przez organ czynnościach, o uzyskaniu opinii/ uzgodnienia, dostępne są w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Malborka (BIP) (strona internetowa: www.bip.malbork.pl Menu: Informacje – Ochrona środowiska). We wskazanej lokalizacji strony internetowej BIP dostępna jest przy dedykowanym zawiadomieniu treść postanowień Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Gdańsku w sprawie:
 uzgodnienia realizacji planowanego przedsięwzięcia - postanowienie RDOŚ-Gd-WOO.4221.102.2022.WR.6 z 9.11.2022 r.,
 sprostowania omyłek występujących w ww. postanowieniu - postanowienie RDOŚ-Gd-WOO.4221.102.2022.WR.4 z 28.11.2022 r.
Poza przysługującym stronie prawie do przeglądania akt sprawy oraz prawie do ostatecznego wypowiedzenia się co do wszelkich zebranych dowodów i materiałów oraz zgłoszonych żądań przed wydaniem decyzji, stronie przysługują również inne uprawnienia wynikające z przepisów K.p.a., w tym prawo sporządzania notatek i odpisów z akt sprawy w każdym stadium postępowania, prawo składania wniosków dowodowych (zob.: zawiadomienie o wszczęciu postępowania).
Wyjaśnienie dotyczące podstawy prawnej:
- art. 74 ust. 3 ustawy ooś:
Jeżeli liczba stron postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach lub innego postępowania dotyczącego tej decyzji przekracza 10, stosuje się art. 49 Kodeksu postępowania administracyjnego.
- art. 49 K.p.a.:
1. Zawiadomienie stron o decyzjach i innych czynnościach organu administracji publicznej może nastąpić w formie publicznego obwieszczenia, w innej formie publicznego ogłoszenia zwyczajowo przyjętej w danej miejscowości lub przez udostępnienie pisma w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej właściwego organu administracji publicznej.
2. Dzień, w którym nastąpiło publiczne obwieszczenie, inne publiczne ogłoszenie lub udostępnienie pisma w Biuletynie Informacji Publicznej wskazuje się w treści tego obwieszczenia, ogłoszenia lub w Biuletynie Informacji Publicznej.
3. Zawiadomienie uważa się za dokonane po upływie czternastu dni od dnia, w którym nastąpiło publiczne obwieszczenie, inne publiczne ogłoszenie lub udostępnienie pisma w Biuletynie Informacji Publicznej.
- art. 10 § 1 K.p.a.:
Organy administracji publicznej obowiązane są zapewnić stronom czynny udział w każdym stadium postępowania, a przed wydaniem decyzji umożliwić im wypowiedzenie się co do zebranych dowodów i materiałów oraz zgłoszonych żądań.
Wyjaśnienie dotyczące ponownego zastosowania przepisu art. 10 § 1 K.p.a.
Organ przed wydaniem decyzji musi zapewnić stronie możliwość zapoznania się z kompletnym materiałem sprawy oraz umożliwić jej wypowiedzenie się w sprawie zebranego materiału sprawy. Materiał ten powinien być kompletny, ostateczny.
Po upublicznieniu i skutecznym doręczeniu GDDKiA Oddział w Gdańsku zawiadomienia Burmistrza Miasta Malborka IM.6220.1.2020 z 15.11.2020 r. informującego strony o możliwości zapoznania się z materiałem sprawy oraz możliwości wypowiedzenia się przed wydaniem decyzji wpłynęło do Urzędu Miasta Malborka postanowienie Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Gdańsku (RDOŚ) o sprostowaniu omyłek występujących w postanowieniu dotyczącym uzgodnienia realizacji przedsięwzięcia. Na postanowienie o sprostowaniu omyłek służyło stronom zażalenie do Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska za pośrednictwem RDOŚ w Gdańsku. Zgodnie z oświadczeniem RDOŚ w Gdańsku postanowienie to jest ostateczne (pismo znak RDOŚ-Gd-WOO.4221.102.2022.WR.8 z 2.01.2023 r. - w aktach sprawy).
Zawiadomienie o przekroczeniu terminu: 
Burmistrz Miasta Malborka, działając zgodnie z art. 36 K.p.a., zawiadamia o przekroczeniu terminu przewidzianego na wydanie decyzji w sprawie. Na niedotrzymanie przez organ terminu złożyły się następujące okoliczności: wielokrotnie prowadzona weryfikacja informacji i danych zawartych w raporcie o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko, uzgodniony termin spotkania w siedzibie GDDKiA, konieczność przeprowadzenia dodatkowych czynności organu wynikających z dokonanego przez RDOŚ w Gdańsku sprostowania omyłek w postanowieniu uzgadniającym realizację przedsięwzięcia.
Burmistrz Miasta Malborka wskazuje termin wydania decyzji: do 3.02.2023 r.
Zgodnie z art. 37 § 1 K.p.a. stronie służy prawo do wniesienia ponaglenia, jeżeli:
1) nie załatwiono sprawy w terminie określonym w art. 35 lub przepisach szczególnych ani w terminie wskazanym zgodnie z art. 36 § 1 (bezczynność);
2) postępowanie jest prowadzone dłużej niż jest to niezbędne do załatwienia sprawy (przewlekłość).
Ponaglenie wnosi się do organu wyższego stopnia za pośrednictwem organu prowadzącego postępowanie. Ponaglenie powinno zawierać uzasadnienie.

 

 

 

 

Źródło: materiały prasowe UM Malbork

UM Malbork
Przejdź do komentarzy

Załączone pliki do pobrania (1)

Kamery On-Line

Podziel się:
Oceń:
Tagi

Zobacz więcej z kategorii Malbork


Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe i naruszające regulamin będą usuwane.