Oczywiście pierwszy człon tytułu ma charakter zaczepny i nie ma odzwierciedlenia w rzeczywistości, ale czytając odpowiedzi władz miast na niektóre pytania, można odnieść wrażenie ,jak byśmy naprawdę żyli w jakimś Eldorado.
Wiaty przystankowe z witrynami reklamowymi powinny zwiększać przychody ich zarządcy. Dochody z tego tytułu pozwalają na samo utrzymanie wiat – czyli ich konserwację, naprawy itd. Ale skoro mamy piękne gabloty, to po co je niszczyć. Malborskie Światłowody chcąc wydzierżawić taką przestrzeń pod reklamę, musiały przeprowadzić niemal dochodzenie, kto i za ile umożliwi skorzystanie z takiej usługi. Pisaliśmy o tym tutaj.
Urzędnicy i pracownicy miejskich spółek przekierowywali zapytania od jednych do drugich. W końcu konkretną odpowiedź przesłał wiceburmistrz Jan Tadeusz Wilk. Włodarz zaznaczył, że miasto nie praktykuje wydzierżawiania wiat na cele reklamowe. Jest to podyktowane chęcią zachowania należytego i stosownego ich wyglądu, co w sumie przedkłada się na estetykę miasta.
Wiata przy ul. Kotarbińskiego jest cała poobklejana starą taśmą klejącą. Jedna z szyb ochronnych gabloty reklamowej jest pobita, a druga została pomazana farbą. Szczerze mówiąc ciężko jest znaleźć w tym miejscu odzwierciedlenie słów burmistrza. Czy taki wygląd wiaty jest zbliżony do należytego? Niech państwo sami to ocenią. Niekontrolowanych reklam w całym mieście jest również pełno, co zdecydowanie wpływa negatywnie na wspomnianą estetykę całego miasta.
Plakaty promocyjne uniemożliwiają zamieszczenie reklam.
Kolejnym argumentem podnoszonym w przesłanym piśmie jest fakt, że gabloty na przystankach zostały przekazane w użytkowanie MCKiE i Wydziałowi Promocji Turystyki i Współpracy z Zagranicą. Obie jednostki mają na bieżąco gospodarować mieniem, zatem nie ma tutaj możliwości, aby przestrzeń ta mogła być przekazana innym, potencjalnym dzierżawcom.
Faktycznie, przy ul. Dworcowej wiaty są w pełni zagospodarowane. Promują na bieżąco „aktualne” imprezy, takie jak Oblężenie Malborka i Magic Malbork. Natomiast w gablocie przy ul. Kotarbińskiego możemy zapoznać się z plakatem promującym festiwal Boże Narodzenie w Sztuce. Akurat ta wiata jest idealnym przekładem, że warto wydzierżawiać takie powierzchnie dla przedsiębiorców. Raczej rzadkością jest złapanie wandali niszczących przystanki. Niezbędne naprawy do zapewnienia należytego i stosownego ich wyglądu trzeba ponieść więc z budżetu miasta. Ale skoro w porównaniu z flagowymi inwestycjami prowadzonymi przez magistrat, to nie są wielkie pieniądze, to można śmiało i bez wahania je wydawać.
Od kilku lat na problem reklam w Malborku zwraca uwagę radna Bożena Piątkowska. Podczas grudniowej sesji ponownie poruszyła temat. W odpowiedzi od burmistrza Marka Charzewskiego czytamy między innymi:
[...]Ze względu na ograniczone środki budżetowe nie uwzględniono tego zadania do realizacji w roku 2020[...]
Skoro środki są ograniczone, a przedsiębiorcy byliby zainteresowani odpłatnym reklamowaniem swoich usług, to chyba jak w przypadku estetyki przystanków, to i w kwestii logiki trudno nadążyć nad innowacyjnością urzędniczego myślenia. Szkoda, że nawet MZK nie promuje na przystankach swoich usług, jak np. komercyjny wynajem autobusów. Ale w końcu gabloty mają służyć promocji miasta i kultury, a nie przedsiębiorców i miejskich spółek.
syf na przystankach, że aż płakać się chce
Jeszcze trochę i będzie po rządach PIS. Ludzie ich wyłapią co do jednego i postawią przed trybunałem za to wszystkie zło które zrobili Polsce i Polakom ! Tadzik z Malborka już jakby czuł pismo nosem bo stał się taki jakiś wystraszony.
Do tego czasu już "Młodzi Polacy" z KOD i UBywateli IIIRyPy wyzdychają, bo ten target już patrzy na księżą oborę, młodzieńcze wyblakły z resortu ruskich onuc na ruskich tankach w celu POP przywiezionych! :)))
Syn pisze z Anglii, że obserwuje z innymi Polakami to wszystko co dzieje się w Polsce i w obecnej sytuacji boją się przyjechać do Polski na urlop i raczej pojadą na Białoruś lub do Rosji.
Pozew zbiorowy dla burmistrza wiceburmistrza,starosty,mieszkancy złożymy pozew zbiorowy dla leserów
Sztum w ramach solidarności może pomóc władzom Malborka w przeszkoleniu jak zarządzać miastem aby nie mieć długów. To nie wstyd podpatrywać i uczyć się od mądrzejszych.
Miasto ma pełne prawo wykorzystywać przestrzenie reklamowe na promocję miasta. Jak to wykonuje - to jest inne pytanie nad którym redaktorzy może powinni się pochylić, sprawdzić czy jest to należycie wykonywane i egzekwować, natomiast nie ma obowiązku wynajmowania przestrzeni reklamowych przedsiębiorcom.
Zgadzam się z przedmówcą, później mamy sytuacje jak na tej stronie, gdzie ciężko znaleźć artykuł i przeczytać go w całości, taki jest natłok reklam.
Idąc tokiem myślenia redaktora - pieniędzy z reklam raczej Wam nie brakuje.
Pewnie piszesz z urzędu cudów bo kompletnie panno M czyli pewnie Marto nie zrozumiałaś treści artykułu - reklamę nie chce wykupić TvMalbork bo fakt jest taki, że mają wszystko sprzedane na najbliższe 3 lata - tylko firma Malborskie Światłowody - by pokazać starszym mieszkańcom osiedla Południe że mają dostęp do światłowodu - internetu i telewizji od lokalnego polskiego malborskiego dostawcy
A gdzie jest napisane, że chodziło o reklamę dla TV Malbork? Bo nigdzie to nie wynika z treści komentarza, to, że pisała to kobieta też nie :p
Do puki będziemy mieli takich burmistrzów , miasto będzie umierać . Czas na radykalne zmiany , odwołać burmistrza .
w Poznaniu radzą sobie z deficytem godzina parkingu 7 złotych jakby tak burmistrz chciał zabłysnąć
syf kiła i mogiła, ale czego się spodziewać po charzewskim i wilku
Trzeba było zostać burmistrzem i wykazać się.
kto bogatemu zabroni
Nie każdy żywi się reklamami jak widać natomiast ta strona aż nadto. Po co zamieszczać na przystankach można wejść na tv Malbork