Wydanie nr 330/2024, Poniedziałek 25.11.2024
imieniny: pokaż (4 imiona)Erazm, Katarzyna, Tęgomir, Piotr
ReklamaKontakt
  • tvregionalna24.pl
  • zulawyimierzeja24.pl
  • tvsztum.pl
  • tvdzierzgon.pl

Pociągiem do Kwidzyna pojedziemy dopiero w 2020 roku?

  • Wydanie nr 330/2024
  • 17 pażdziernika 2019, 11:42
  • Redakcja
  • Wiadomości
  • 1 komentarz
Powoli mija już kolejny miesiąc tego roku i, mimo wielu zapewnień, do tej pory nie został jeszcze przywrócony ruch pociągów na odcinku Malbork – Kwidzyn. Na portalu pasażera, gdy wyszukujemy te połączenie, wówczas od 15 grudnia br. wyświetla się, że już nie autobusem, ale pociągiem pojedziemy tą trasą. Czy oznacza to, że od 15 grudnia br. wrócą pociągi na trasę Malbork – Kwidzyn?

Od podpisanej umowy, dotyczącej rewitalizacji linii kolejowej nr 207 ma odcinku między Malborkiem a Kwidzynem, minęło już ponad dwa lata. Mimo wcześniejszych zapewnień, że linia ta zostanie oddana do użytku jesienią tego roku, nic na to jednak nie wskazuje, że będziemy mogli podróżować na tym odcinku pociągiem w jesienną szarugę.

Pojawiła się jednak iskierka nadziei, bowiem na stronie portalpasazera.pl przy dacie 15 grudnia 2019 r. wyświetla się, że pojedziemy z Malborka do Kwidzyna pociągiem przewozów regionalnych. Podróż trwać będzie do 40 minut.

 

Para buch, koła w ruch?   

W związku z powyższym, zwróciliśmy się do PKP PLK S.A o komentarz w tej sprawie. W odpowiedzi, którą nadesłał Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP PLK S.A czytamy, że prace przy rewitalizacji linii nr 207 na odcinku Malbork – Gardeja nadal są kontynuowane. „Na podstawie zakresu zrealizowanych prac i pozostałych do wykonania, ustalany jest termin przywrócenia ruchu pociągów w 2020 r. na odcinku między Malborkiem a Kwidzynem” – napisał Karol Jakubowski.

Czy oznacza to, że portal pasażera wprowadza w błąd? Tego nie wiemy, ponieważ zespół prasowy nie odpowiedział na to. Za to obszernie opisał postęp prac prowadzonych na rewitalizującym odcinku linii kolejowej nr 207.

 

Będzie jak w bajce.

„W ramach inwestycji na odcinku Malbork – Kwidzyn zakończono remont muru oporowego w okolicy ul. Śliskiej na stacji Kwidzyn. Wyremontowano konstrukcję mostu na Postolińskiej Strudze między Sztumem a Ryjewem, gotowy jest też wiadukt nad linią nr 9 w Malborku, którego konstrukcję wymieniono na nową. Obecnie na stacji Kwidzyn trwa przebudowa układu torowego oraz budowa nowego przejścia podziemnego, które połączy perony z budynkiem dworca. Na stacji Ryjewo trwa przebudowa placu przydworcowego oraz przygotowania do modernizacji torów stacyjnych. W Sztumie rozpoczęły się prace przy przebudowie układu torowego oraz peronu wyspowego, który zastąpi obecne dwa perony” – czytamy w informacji prasowej.

Przypomnijmy, że PKP PLK S.A ten projekt będzie kosztował 212 mln zł netto, z czego prawie 85 % jest finansowane ze środków unijnych.  

Redakcja
Przejdź do komentarzy

 

Powiązane artykuły

Kamery On-Line

Podziel się:
Oceń:
Tagi

Zobacz więcej z kategorii Wiadomości


Komentarze (1)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe i naruszające regulamin będą usuwane.

 
Kamil
Kamil 17.10.2019, 21:22
Tak dla sprostowania: nie ma oficjalnie takiego skrótu jak PKP PLK S.A., istnieje tylko i wyłącznie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., druga sprawa, to to ze rozkladu na portalu pasazera nie tworza lokalni pracownicy z okolic Malborka i opieraja sie o jakies wytyczne. 15 grudnia zapewne rusza piprawiona wersja rozkladu jazdy i zapewne do tej pory ktos z portalu pasazera dowie sie ze aktualne stan prac na linii 207 wydluzy sie do 2020