Wydanie nr 89/2024, Piątek 29.03.2024
imieniny: pokaż (5 imion)Wiktoryn, Marek, Eustazy, Czcirad, Cyryl
ReklamaKontakt
  • tvregionalna24.pl
  • zulawyimierzeja24.pl
  • tvsztum.pl
  • tvdzierzgon.pl

Animacje reklamowe – ciekawy sposób na zwiększenie sprzedaży

Jeszcze do niedawna najlepszą formą reklamy w sieci były bannery. Ładne obrazy z dowcipnym napisem podbijały serca internautów i przekonywały ich do zakupów. Dziś ten rodzaj reklamy stracił na swoim znaczeniu. Obecnie zamiast w bannery lepiej inwestować w animacje reklamowe.

Czym są animacje reklamowe?

Animacje reklamowe to krótkie spoty reklamowe wykonane w formie animowanej. Ich cechą charakterystyczną jest bardzo prosta forma. Uzupełnieniem animacji jest linia melodyczna oraz tekst czytany przez lektora lub pokazujący się w formie liter na ekranie. Filmy reklamowe nie mogą być zbyt długie stąd też standardowy czas ich trwania to ok. 30 sekund. Warto jednak podkreślić, że te kilkadziesiąt sekund wystarcza, by zwrócić uwagę potencjalnego klienta. Aby jednak tak się stało animacja musi być dobrze przemyślana i przygotowana.

SalesWars_App - Explainer Video from Animates - Explainer Videos on Vimeo.

Na co zwraca uwagę klient?

W animacjach reklamowych chodzi przede wszystkim o zainteresowanie potencjalnego klienta nowym produktem, marką lub usługą. Krótki film ma zwrócić uwagę na reklamowany artykuł. Dobrze jeśli jego treść zapadnie widzowi w pamięć, dlatego też powinny się w nim znaleźć bardzo charakterystyczne elementy. W natłoku reklam, które dziś atakują telewidza czy użytkownika internetu trudno się wyróżnić, stąd pojawiają się specyficzne elementy w reklamie. Możemy usłyszeć nowe słowa lub zobaczyć polskie wyrazy celowo pisane z błędami. To jednak już nie wystarcza stąd w animacjach pojawiają się niespodziewane dla widza elementy takie jak dowcip rysunkowy czy bardzo charakterystyczne postaci. Dzięki temu klient zwraca uwagę na film, a przy okazji zaczyna kojarzyć:

  • produkt,
  • usługę,
  • markę.

 

Czy warto inwestować w animacje reklamowe?

Trzeba wyraźnie zaznaczyć, że animacja reklamowa nie jest tania. Koszt filmu o długości ok. 30 sekund to minimum 1500 zł, dlatego też powstaje pytanie czy warto inwestować w tak drogą formę reklamy? Jak się okazuje z badań przeprowadzanych dla firm zajmujących się marketingiem – warto, ponieważ nakłady szybko się wracają. Przede wszystkim filmy umieszczane na różnych stronach internetowych są chętniej klikane niż bannery, wspomagają też działania SEO, czyli pozycjonowanie. Wprawdzie trzeba doliczyć, w takim wypadku, do rachunku nie tylko samo przygotowanie animacji, ale również koszty publikacji na wybranych stronach, jednakże dobrze wykonane animacje reklamowe to często doskonały sposób na marketing wirusowy. Pojawiające się filmiki na You Tube czy Vimeo przygotowane przez specjalistów np. z firmy animates.pl, po krótkim czasie zaczynają żyć własnym życiem. Klikane przez kolejnych użytkowników, są oglądane i udostępniane na blogach, stronach internetowych czy w mediach społecznościowych. W ten sposób koszt animacji szybko i skutecznie się zwraca.

 

 

Animacje reklamowe – ciekawy sposób na zwiększenie sprzedaży
Przejdź do komentarzy

Kamery On-Line

Podziel się:
Oceń:
Tagi

Zobacz więcej z kategorii Wasze informacje


Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe i naruszające regulamin będą usuwane.