Wydanie nr 359/2024, Wtorek 24.12.2024
imieniny: pokaż (15 imion)Adela, Grzymisława, Druzjanna, Ewa, Godzisława, Irmina, Druzjan, Adamina, Grzegorz, Ewelina, Hermina, Zenobiusz, Tarsylia, Tarsylla, Adam
ReklamaKontakt
  • tvregionalna24.pl
  • zulawyimierzeja24.pl
  • tvsztum.pl
  • tvdzierzgon.pl

Malbork. Pierwsza osoba zaszczepiona przeciw COVID-19.

Malbork. Pierwsza osoba zaszczepiona przeciw COVID-19. fot. PCZ Malbork
Do Malborka dotarła pierwsza partia 75 szczepionek przeciwko koronawirusowi. W czwartek rano w Powiatowym Centrum Zdrowia w Malborku miało miejsce pierwsze szczepienie przeciw COVID-19.

 

Pierwszą osobą zaszczepioną przeciw COVID-19 była pielęgniarka epidemiologiczna, Iwona Sulewska. Szczepienia dokonała Joanna Makowska – pielęgniarka koordynująca poradnie specjalistyczne pod nadzorem lekarza Marcina Nowińskiego.

Redakcja. Czekamy na Twoje informacje.
Przejdź do komentarzy
Podziel się:
Oceń:
Tagi

Zobacz więcej z kategorii Wiadomości


Komentarze (40)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe i naruszające regulamin będą usuwane.

 
Pielęgniarka
Pielęgniarka 02.01.2021, 18:20
Same głupoty - wstyd !!! Piszcie coś mądrego.
Maryla
Maryla 02.01.2021, 20:07 (odpowiedź do Pielęgniarka )
A co na to dyrekcja szpitala która nie chce się zaszczepić
dadada
dadada 01.01.2021, 12:03
Mogą mnie szczepić ale 30 lutego
Em
Em 01.01.2021, 11:06
Bądź odpowiedzialny i zaszczep się produktem za którego nikt nie chce brać odpowiedzialności.
Misio
Misio 01.01.2021, 12:12 (odpowiedź do Em)
To może lepiej przechorować? Tylko taki jest wybór na dłuższą metę.
Ewa
Ewa 31.12.2020, 22:37
Do wszystkich antyszczepionkowców, przemyślcie swoje nawoływania póki jeszcze nie jest za późno.
Gość
Gość 01.01.2021, 15:56 (odpowiedź do Ewa)
Ja nie mówię że się nie zaszczepie. Tylko nie w takim trybie jak to się robi teraz. Normalna szczepionka przechodzi wieloletnie testy a ta? Nie dawno naukowcy mówili że nie molizwe żeby szczepionka powstała tak szybko... A teraz się tłumaczą jak to możliwe... Powtarzam to że któraś ma obawy nie znaczy że jest antyszczepionkowcem.
Krzyżak
Krzyżak 31.12.2020, 23:29 (odpowiedź do Ewa)
Ewcia ale Ty jesteś naiwna pogadamy jak będzie covid 20 21 ale jeszcze inny i będą Cię szczepic jak barana niewiadomo czym. Wspólnie z nasze moje slowa po 68 szczepionce która nawet prezes pfaizera nie chce się zaszczepić
Misio
Misio 01.01.2021, 12:14 (odpowiedź do Krzyżak )
Na razie jest COVID-19 i zbiera wystarczająco śmiertelne żniwo.
Ewa
Ewa 01.01.2021, 00:07 (odpowiedź do Krzyżak )
Sam jesteś naiwny
Krzyżak
Krzyżak 01.01.2021, 08:01 (odpowiedź do Ewa)
Ewcia szczep się co tydzień A w niedzielę nawet dwa razy ale daj spokój Ty co nie chcą się szczepic .Jeszce raz ci mówię że za rok już nie będziesz miała miejsca na pupie na wbicie igły. A restrykcje i covid wtedy już 20 będzie nadal . Trzymaj się
dana
dana 01.01.2021, 14:13 (odpowiedź do Krzyżak )
jak zachorujesz lub ktoś z twojej rodziny inaczej będziesz mówił , dzięki szczepionkom mamy mniej chorób na które po wojnie umierali ludzie . Tak będzie i w tym przypadku. życzę zdrowia.
Fan klub piski
Fan klub piski 01.01.2021, 15:56 (odpowiedź do dana)
Wspólnie z moje slowa że zrobili Cię w konia . Posłuchaj Mateusza co gadał w lato co gadał o tzw. Suwaki i co i jajco kłamał jak z nut
dana
dana 01.01.2021, 14:13 (odpowiedź do Krzyżak )
jak zachorujesz lub ktoś z twojej rodziny inaczej będziesz mówił , dzięki szczepionkom mamy mniej chorób na które po wojnie umierali ludzie . Tak będzie i w tym przypadku. życzę zdrowia.
Alex
Alex 03.01.2021, 10:29 (odpowiedź do dana)
Dokładnie.
Prałat
Prałat 01.01.2021, 00:52 (odpowiedź do Ewa)
Ewa, niestety wymarło już pokolenie ludzi, którzy pamiętają, że każdy miał w rodzinie kogoś kto zmarł na trywialną gruźlicę. Teraz praktycznie nikt nie umiera na gruźlicę, tak jak praktycznie zawsze mamy napięcie w gniazdku i dostęp do internetu. Nie przemówisz do nich, że gruźlicy nie ma dzięki szczepieniom. Nie wiedzą przecież co to jest DNA a czym jest RNA ani kiedy RNA staje się mRNA. To jest porażka systemu edukacji. Łatwiej im myśleć, że Bill Gates wszczepia mikrochipy, tylko dlatego, że facet jest bogaty i związany był z biznesem IT. Jest bogaty i zna się na mikrochipach, więc czego nie rozumiesz... Ehh. Łączę się w Twojej frustracji, Ewa.
Krzyżak
Krzyżak 01.01.2021, 12:43 (odpowiedź do Prałat)
Ale kto ci broni się szczepic szczep się codziennie . Ale mam pytanie czemu szef pfaizera nie chce się szczepic jak ta szczepionka taka dobra.
Prałat
Prałat 03.01.2021, 14:39 (odpowiedź do Krzyżak )
Bo szef Pfizera zna się na tej szczepionce tak jak szef Orlenu (Obajtek) na procesie produkcji benzyny. Może facet ma te same obawy co Ty, wynikające z niewiedzy. Co do początku Twojej wypowiedzi, to nikt nie zabrania mi się zaszczepić, ale... Tu znowu Twoja niewiedza się ujawnia. Sczepienia to taki specyficzny rodzaj prewencji medycznej, który ma sens, gdy większość ludzi jest zaszczepiona. A wiesz dlaczego? Pewnie nie wiesz. Chodzi o to, że ja, gdy teraz zaszczepię się na wirusa X o mutacji nr 1, to odporny będę prawdopodobnie na tego wirusa tylko o tej mutacji. Ty nie będziesz zaszczepiony, złapiesz tego wirusa i może akurat na Tobie zmutuje do wersji nr 2, na którą ja już zaszczepiony nie jestem. Gdy wszyscy jesteśmy zaszczepieni, to wirus nie ma gdzie mutować, bo nie ma w kim żyć i chorobę można uznać za nieistniejącą. Tak było z wieloma chorobami na świecie. I całkiem możliwe, że dzięki szczepionkom jeszcze nie umarłeś np. na gruźlicę.
Krzyżak
Krzyżak 03.01.2021, 15:47 (odpowiedź do Prałat)
To czemu dyrekcja szpitala w Malborku nie chce się szczepic A w Polsce tylko 15 % pracowników służby zdrowia zgłosiło chęć szczepienia
Niedzielski
Niedzielski 03.01.2021, 15:39 (odpowiedź do Prałat)
Poczytaj wypowiedzi dr. Jaskowskiego dr. Martynowskiej prof. Rutkowskiego prof. Bodnara i 100 lekarzy w Polsce A jak Ci będzie mało to poczytaj o tysiącach lekarzy na całym świecie którzy mają takie zdanie jak ja . A tak na koniec zobaczysz że za rok będzie covid 21 i będą Cię szczepic aż ci miejsca na dupie zabraknie
Prałat
Prałat 03.01.2021, 17:02 (odpowiedź do Niedzielski)
Dr Jerzy Jaśkowski, ten którego wypiera się oficjalnie Gdański Uniwersytet Medyczny? Dr Anna Martynowska, zawieszona na pół roku przez sąd lekarski? Prof. Jerzy Rutkowski, ten którego wypowiedzi oficjalnie nie popiera jego uczelnia, czyli Uniwersytet Medyczny w Białymstoku? Prof. Bodnar, ten od leczenia COVID19 amantadyną? Uznał skuteczność bez jakichkolwiek badań klinicznych. Trochę mało tych ludzi w stosunku do nawet tylko kadry naukowej GUM-edu i UMB. Przypominam, że w każdym zawodzie zdarzają się ludzie mało profesjonalni, a sam "prof." przed nazwiskiem o niczym jeszcze nie świadczy. Pani K. Pawłowicz również jest profesorem. Szczepić można tak w dupę, którą sobie upodobałeś, ale również w ramię, miejsca nie zabraknie. Panie Niedzielski, przeżył Pan kiedyś ospę prawdziwą? A może krztusiec, tężec, błonicę, dur brzuszny lub gruźlicę? Jest prawie pewne, że z którąś z tych chorób nie poradziłby Pan sobie swoją własną naturalną odpornością. Jednak pisze Pan bzdury, a więc żyje Pan. To znaczy, że szczepienia populacji na te choroby zadziałały.
Krzyżak
Krzyżak 03.01.2021, 17:45 (odpowiedź do Prałat)
W Polsce podpisało ponad 100 lekarzy .A czemu nie zaproszą tych głupich lekarzy do mediów żeby ich wysmiac i rozwalić argumentami. A co do amantadyny to nawet wiceminister sprawiedliwości się tym wyłączył A nieziemski dopuścił ja do sprzedaży. A poza tym na świecie da 1000 lekarzy co mają inne zdanie weź otwórz Internet posłuchaj A potem wyrób sobie zdanie
Krzyżak
Krzyżak 03.01.2021, 18:31 (odpowiedź do Krzyżak )
A i poczytaj oficjalne dokumenty skąd biorą pieniądze Simon i całą reszta za swoje wykłady i badania to może coś Ci się rozjaśni
Prałat
Prałat 03.01.2021, 18:50 (odpowiedź do Krzyżak )
Krzyżaku, boisz się tylko tej szczepionki, czy wszystkich szczepionek? Jeżeli tylko tej, to jeszcze jestem w stanie to zrozumieć. Zdanie sobie wyrobiłem, chociaż przyznam, że nie byłem w 100% przekonany co do TEJ konkretnej szczepionki. Sam COVID już przeszedłem, bez większych problemów, ale rozumiem że są ludzie, którzy sobie z tym wirusem nie poradzą. Egoistyczne myślenie nie jest tu najlepszą drogą, bo jednak żyjemy w społeczeństwie. Nie wiesz, czy za 3 lata nie pojawi się wirus, który będzie bardzo groźny akurat dla Ciebie, ponieważ masz takie a nie inne uwarunkowania genetyczne. Wtedy inni też może powiedzą, że "Ja przeszedłem łagodnie, więc co mnie jakiś Krzyżak obchodzi". Krzyżaku, przytocz jakiś jeden z medycznych argumentów, który świadczy o tym, że ta szczepionka jest niebezpieczna. Nie nazwisko i "poczytaj sobie", tylko wytłumacz mi (może idiocie, bo pewnie tak mnie traktujesz), co wskazuje na to, że szczepionka jest niebezpieczna dla zdrowia.
Krzyżak
Krzyżak 03.01.2021, 19:32 (odpowiedź do Prałat)
1. Nie jestem przeciwko szczepionki
2. Ludzie chorują
3 wirus jest
4 pandemi nie ma tak jak nie ma już grypy i innych chorób jest tylko covid
5 nie zgadzam się z tym żeby ludzie nie mogli się dostać do lekarza i przez to umierają już umarło dużo ludzi więcej niż w tamtym roku i to nie na covid
6 sami piszą że nie biorą odpowiedzialności za szczepionek
7 inne szczczepionki są robione przez około 10 lat.
8 zobacz że mówią że i tak będziesz musiał nadal nosić maseczke i będą nadal obostrzenia
9 mówią że wirus mutuje A każą się zaszczepić
10 zobaczysz że za rok będzie ten sam temat tylko covid 20
11 mam nadzieję że to Tt masz rację A ja się mylę
12 jak tak będzie jak ty mówisz i wrócimy do normalnego życia będę najszczesliwszym człowiekiem na swiecie
Prałat
Prałat 03.01.2021, 20:32 (odpowiedź do Krzyżak )
Z wieloma z Twoich punktów się zgodzę. Większość dotyczy tego, że zawiodły system i organizacje takie jak WHO. Co do mutacji, to właśnie tak to jest, że wirus mutuje gdy ma w kim żyć i się rozmnażać. Znowu wrócę do gruźlicy. W Europie prawie jej nie ma, bo nie ma w kim żyć. Jakaś mniejszość niezaszczepionych osób, która potencjalnie mogłaby się zarazić ma takie zarażenie się dosyć "utrudnione", bo mało prawdopodobne jest, że spotka drugą zarażoną osobę. To jest fakt. Z jednej strony Europa a z drugiej np. Indie, gdzie gruźlica ma się dobrze. Zgodzę się, że w obecnej sytuacji nie jest przesądzone czy wygramy my ze szczepionką, czy wirus ze swoimi mutacjami odpornymi na szczepionkę (ale może być też tak, że szczepionka, a raczej przeciwciała wytworzone przez szczepionkę, zadziałąją również na "mutanty"). Ja jednak zaufałbym księgowym Pfizera i wierzę, że ta konkretna szczepionka szkodliwa nie jest. Trudno byłoby to na dłuższą metę ukryć a straty wizerunkowe takiego giganta farmaceutycznego mogłyby być ogromne. Myślę, że w najgorszym wypadku ta szczepionka po prostu nie zadział. Oni przecież produkują nie tylko tą szczepionkę ale i masę innych leków. I nie zapominajmy, że mają liczną, równie dużą konkurencję, która z pewnością czeka na podknięcia Pfizera. Najważniejsze, że i Ty i ja już nie chcemy więcej słyszeć o tym wirusie. Życzę zdrowia i powrotu do normalności, Krzyżaku.
Krzyżak
Krzyżak 04.01.2021, 08:55 (odpowiedź do Prałat)
Zobaczysz że nam nie odpuszczą już złapali nas za twarz i nie odpuszczą. Sam mówisz że wierzysz A dla mnie to za poważne sprawy żeby opierać się na zaufaniu.
Chodziło żeby ludzie się bali i udało się w 100% zauważ że niektórzy nawet gdy są sami w samochodzie siedzą w maskach . Życzę Ci zdrowia
sadm1
sadm1 31.12.2020, 19:45
Życzę zdrowia pierwszej odważnej Pani. Ja tyle odwagi nie mam. Własne szczepienie będę odwlekał tak długo jakt o tylko możliwe. Nie mam zaufania do szczepionki na covida. Mam leki nacovida i to mi wystarczy. Nie jest to witamina C czy D...
Misio
Misio 01.01.2021, 12:17 (odpowiedź do sadm1)
Ale żeś mądry. Masz leki na Covida. Ciekawe, że w szpitalach dla umierających tych leków nie ma.
Maxikaz
Maxikaz 01.01.2021, 15:58 (odpowiedź do Misio)
A po co pokazywać np. Amantadyne jak już kasa poszła. A poza tym pomyśl narazie nie ma szczepionki A 98% ludzi wyzdrowialo i co zobaczysz będzie szczepionka i będzie to samo .
Piotr
Piotr 31.12.2020, 19:01
Brawo! Ja też się zaszczepię jak tylko będę mógł
Mela
Mela 31.12.2020, 17:06
Jak można zdobyć autograf tej bohaterskiej pani Iwony
Mela
Mela 31.12.2020, 17:06
Jak można zdobyć autograf tej bohaterskiej pani Iwony
Gośćq
Gośćq 31.12.2020, 14:35
A czemu panią szczepią jak by na korytarzu... Na pierwszym z brzegu krzesełku? Tak szczepienie wygląda? A jak ktoś omdleje to głową na posadzce rozbita. Jakoś inaczej kojarzę punkt szczepień i krzesełko.
Maxikaz
Maxikaz 31.12.2020, 14:10
Już 3000 ludzi w USA mają efekty uboczne ale co tam szczepta się tak mówi rząd
Prałat
Prałat 31.12.2020, 16:16 (odpowiedź do Maxikaz)
Równo 3000 ludzi? Proszę podać źródło tej informacji, oraz jakie to skutki uboczne.
Maxikaz
Maxikaz 31.12.2020, 17:05 (odpowiedź do Prałat)
Poczytaj trochę A nie tylko zachowujesz się jak leming nawet pielęgniarka która jako pierwsza się zaszczepią zmalała na wizji
Prałat
Prałat 31.12.2020, 22:20 (odpowiedź do Maxikaz)
Podaj mi źródła, z których czerpiesz tą rzetelną wiedzę, to chętnie poczytam. A może masz chęć porozmawiać o translacji i transkrypcji? Podejrzewam, że dobrze znasz się na genetyce.
Krzyżak
Krzyżak 31.12.2020, 14:51 (odpowiedź do Maxikaz)
My nie mamy rządu...
Gosc
Gosc 31.12.2020, 12:11
Spoko poczekamy. To że mam obawy przed czym co powstało na kolanie nie znaczy że jestem plaskoziemcem i antyszczepionkowcem. - poczekam z dwa lata zobaczymy efekt.