1. Do konkursu mogą zostać zgłoszone zadania z zakresu:
· demontażu, zbierania, transportu, zabezpieczania i unieszkodliwienia odpadów zawierających azbest;
· transportu, zabezpieczania i unieszkodliwienia odpadów zawierających azbest znajdujących się w miejscach do tego nieprzeznaczonych (np. dzikie wysypiska, posesje) i objętych inwentaryzacją wyrobów zawierających azbest.
2. Zadania muszą spełniać następujące wymogi:
· przeprowadzone zostaną na terenie Gminy Malbork;
· będą zgodne z opracowanym i przyjętym programem usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest obowiązującym na terenie tej gminy;
· przeprowadzone zostaną zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2004r., Nr 71, poz. 649 z późn. zm.);
· posiadać będą dokumentację fotograficzną obrazującą ich aktualny stan (przed rozpoczęciem prac), umożliwiającą porównanie z fotograficzną dokumentacją powykonawczą.
4. Zebrane odpady zawierające azbest muszą być przekazane na składowisko docelowe (ostateczne miejsce unieszkodliwienia odpadów) w terminie do dnia złożenia rozliczenia zadania.
5. Gmina Malbork zastrzega sobie możliwość wprowadzania zmian warunków dofinansowania w trakcie trwania konkursu oraz zakończenia naboru wniosków w dowolnym terminie.
6. Gmina Malbork zastrzega sobie prawo do unieważnienia konkursu poprzez ogłoszenie na stronie internetowej komunikatu o unieważnieniu.
Zasady dofinansowania zadania:
1. Kosztami kwalifikowanymi zadania są wyłącznie udokumentowane koszty: demontażu, zbierania, transportu i unieszkodliwiana odpadów zawierających azbest, poniesione w 2020 roku, najpóźniej do dnia 30.11.2020r.
2. Koszt kwalifikowany oblicza się w oparciu o kryterium w postaci współczynnika efektywności kosztowej wynoszącego:
· nie więcej niż 600 zł/Mg odpadu zawierającego azbest - jeżeli na zadanie składają się łącznie: demontaż, zbieranie, transport i unieszkodliwienie odpadu;
· nie więcej niż 300 zł/Mg odpadu zawierającego azbest - jeżeli na zadanie składa się wyłącznie transport i unieszkodliwienie odpadu.
3. Kwota dofinansowania zadania z WFOŚiGW w Gdańsku wynosi do 70 % jego kosztów kwalifikowanych.
Bliższych informacji udziela pracownik ds. ochrony środowiska, podinsp. Dorota Cielasińska pod nr tel. 0-55 647 28 07 wew. 16.
Prawidłowo wypełniony wniosek o udzielenie dofinansowania (stanowiący załącznik nr 1) wraz z załącznikami należy składać w nieprzekraczalnym terminie do dnia 08. 06. 2020 r.
1. drogą elektroniczną na adres: grunty@gmina.malbork.pl,
2. wrzucać do ustawionej przed budynkiem Urzędu Gminy Malbork, ul. Ceglana 7, 82-200 Malbork skrzynki podawczej,
3. pocztą tradycyjną na adres Urząd Gminy Malbork, ul. Ceglana 7, 82-200 Malbork.
Wniosek dostępny jest u sołtysów oraz na stronie internetowej urzędu /www.gmina.malbork.pl/ oraz w Biuletynie Informacji Publicznej /ugmalbork.mojbip.pl/.
Informacja prasowa Urzędu Gminy Malbork