Jak zaprojektować baner reklamowy?
Opracowanie skutecznego baneru jest nie lada wyzwaniem. Przedsiębiorcy bez doświadczenia w tym obszarze najczęściej zwracają się do profesjonalnych projektantów czy grafików komputerowych mających doświadczenie w tworzeniu banerów. Reklama na banerze powinna charakteryzować się określonymi cechami, dzięki którym może ona trafić do szerszego grona odbiorców. Zamawiając banery reklamowe można skorzystać z usług drukarni stacjonarnych lub internetowych, jak OpenPrint (pod tym adresem https://www.openprint.pl/baner), które oferują bannery w różnych rozmiarach.
Skuteczna reklama to klucz do sukcesu, dlatego przy projektowaniu banerów reklamowych nie można pominąć kilku ważnych aspektów:
Szata graficzna i kolorystyka
Efektywny baner reklamowy nie może obejść się bez odpowiedniego dobrania grafiki oraz gamy kolorystycznej. W procesie projektowania baneru, grafik powinien zwrócić uwagę na grupę docelową, do której w pierwszej kolejności ma być skierowana reklama. Baner powinien w prosty, lecz interesujący sposób nawiązywać do oferowanych usług. Nie należy przesadzać z ilością kolorów – zbyt duży misz masz może być nieatrakcyjny dla odbiorcy.
Czyli odpowiedni rodzaj czcionki. Napisy umieszczane na banerach reklamowych powinny być przede wszystkim czytelne, nawet z dużej odległości. Warto również zadbać, aby krój pisma nie był zbyt wyszukany – ozdobne litery zostawmy na inne okazje. Napis ma przyciągać oko, jednak nie może być za długi, ponieważ przeciętny konsument zazwyczaj zwraca uwagę jedynie na krótkie i zwięzłe slogany reklamowe.
Slogan reklamowy
Jedną z najważniejszych zasad projektowania banerów, jeśli nie najważniejszą, jest wybór kreatywnego sloganu reklamowego. Brak skuteczności reklam w dużej mierze bierze się właśnie z nieodpowiedniego doboru hasła reklamującego. Dobry slogan to slogan zwięzły, krótki, ale przyciągający uwagę.
Rozmiar ma znaczenie
Nie jest tajemnicą, że reklama na banerze powinna mieć odpowiedni rozmiar. Wielkość baneru powinna być uzależniona od lokalizacji, w której ma się on znaleźć. Zbyt mała lub zbyt duża płachta może wyglądać nienaturalnie i odstawać od otoczenia. Rozmiar baneru powinniśmy wybrać jeszcze przed etapem projektowania, co ułatwi pracę projektantowi. To od wielkości baneru zależy, jak grafik rozmieści poszczególne elementy reklamy: logo, slogan czy zdjęcie produktu.
Postaw na oryginalność
Przed rozpoczęciem projektowania reklamy wielkopowierzchniowej należy mieć określoną koncepcję na wygląd banneru. Tendencyjne reklamy outdoorowe to przepis, jak w prosty sposób pozbyć się kilkuset złotych. Skuteczny baner reklamowy to baner unikatowy, inny niż wszystkie dookoła. Postaw na ciekawe elementy przyciągające uwagę odbiorców. Banery reklamowe z trójwymiarowymi elementami z pewnością nie przejdą niezauważone.
Wydruk banerów
Wybierając drukarnię, dzięki której nasza reklama może się urzeczywistnić, warto zwrócić uwagę na rodzaj materiału używanego do zadrukowywania bannerów. Musi być on wysoce wytrzymały na zmienne warunki atmosferyczne: deszcz, śnieg, mróz czy palące słońce. Drukarnie często używają materiału front light, który sprawdza się w każdych warunkach.