Wydanie nr 329/2024, Niedziela 24.11.2024
imieniny: pokaż (13 imiona)Dobrosław, Pęcisław, Gerard, Emilia, Flora, Franciszek, Protazy, Jan, Biruta, Jaśmina, Felicjana, Felicjanna, Agnieszka
ReklamaKontakt
  • tvregionalna24.pl
  • zulawyimierzeja24.pl
  • tvsztum.pl
  • tvdzierzgon.pl

Malbork-Kwidzyn. 4 lata na modernizację to za mało...

Malbork-Kwidzyn. 4 lata na modernizację to za mało... fot. TvMalbork.pl
Umowa na modernizację linii kolejowej nr 207 Gardeja – Malbork podpisana została w maju 2017 roku. Zakładano, że realizacja projektu zakończy się w ciągu dwóch lat. W połowie 2019 r. nastąpiło jednak spowolnienie prac na tym odcinku, które niejako było zapowiedzią opóźnienia ukończenia tej inwestycji. Ponownie pełną parą prace na tym odcinku ruszyły w lutym tego roku, a 10 lipca br. na dobre na kolejową mapę Pomorza wróciły połączenia na trasie linii 207 Malbork-Kwidzyn. Jednak w dalszym ciągu na przejeździe kolejowo-drogowym w Nowej Wsi Malborskiej nie działają szlabany i sygnalizacja świetlna. Czy 4 lata na modernizację to naprawdę zbyt krótki czas na całkowite ukończenie inwestycji?

 

O nieczynną sygnalizację świetlną i szlabany na przejeździe kolejowo-drogowym w Nowej Wsi Malborskiej zapytaliśmy PKP PLK. Przemysław Zieliński z zespołu prasowego poinformował nas, że na tym przejeździe konieczne jest wykonanie dodatkowych prac, m.in. zamontowanie rogatki po stronie chodnika. W przygotowaniu jest umowa z wykonawcą robót.

 

 

 

 

Jednak wielu kierowców, którzy dość często przejeżdżają przez ten przejazd zauważyło, że z gruntu wzdłuż linii kolejowej wystają kable (zdjęcie główne). Czy te kable, jak i modernizacja w tym miejscu wykonana jest zgodnie ze sztuką budowlaną? - pytają. Pytanie skierowaliśmy do PKP PLK. Przemysław Zieliński wyjaśnia:

- „Na linii prowadzone są jeszcze prace wykończeniowe. Widoczne na fotografiach elementy zostaną usunięte do czasu odbioru końcowego”.

Jednak osoba związana z branżą kolejową nieoficjalnie napisała naszej redakcji, że kable winny być poniżej dna rowu odwadniającego w rurze osłonowej HDPE lub Arot. Widać, że jak robili to się nie dogadali z właścicielami tych kabli i poszli po najmniejszej linii oporu zostawiając tak jak były”.

 

 

 


Póki co, przestrzegamy wszystkich kierowców o zachowanie ostrożności na tym przejeździe.

- Do czasu zakończenia prac i uruchomienia urządzeń przejazdowych, maszynistów obowiązują dodatkowe procedury bezpieczeństwa w postaci ograniczenia prędkości pociągów do 20 km/h oraz nadawania sygnału „Baczność”- informuje Przemysła Zieliński. - „Kierowcy z kolei zobowiązani są do stosowania się do oznakowania „Stop”, nakazującego zatrzymanie się przed przejazdem i upewnienie się, że nie nadjeżdża pociąg. Zbliżając się do linii kolejowej każdy kierowca zobowiązany jest do zachowania szczególnej ostrożności. Warto zatrzymać się przed każdym przejazdem, niezależnie od oznakowania oraz urządzeń, w jakie przejazd jest wyposażony. Przejeżdżający pociąg ma zawsze pierwszeństwo”.


 

Redakcja. Czekamy na Twoje informacje.
Przejdź do komentarzy

 

Kamery On-Line

Podziel się:
Oceń:
Tagi

Zobacz więcej z kategorii Wiadomości


Komentarze (1)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe i naruszające regulamin będą usuwane.

 
Xx
Xx 08.08.2021, 23:40
To nie jedyny taki przejazd. A tak w ogóle to kiedy pociągi pojadą z pełną prędkością?