Wydanie nr 261/2021, Sobota 18.09.2021
imieniny: pokaż (11 imion)Irena, Józef, Fereol, Zachariasz, Dobrowit, Stefania, Zachary, Ryszarda, Tytus, Baltazar, Sobierad
ReklamaKontakt
  • tvregionalna24.pl
  • zulawyimierzeja24.pl
  • tvsztum.pl
  • tvdzierzgon.pl

PLK wybrała wykonawcę modernizacji linii 207 - Gardeja – Malbork. Po remoncie, prędkość zostanie podniesiona do 100, na części także 120 km/h

PKP PLK rozpisały przetarg na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w ramach projektu „Rewitalizacja linii kolejowej nr 207 odcinek granica województwa – Malbork”. W postępowaniu wzięło udział sześć podmiotów, jednak to konsorcjum firm z Gdańska i Sopotu zrealizuje kontrakt. Prace mają być wykonane w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020.

PLK wyłoniła wykonawcę inwestycji, który będzie pracował w formule „projektuj i buduj”. W ramach inwestycji zawarto także pełnienie nadzoru autorskiego na czas trwania i odbioru robót budowlanych. Modernizacja obejmie odcinek od granicy województwa pomorskiego i kujawsko–pomorskiego w km 76, 400 do km 133,026 w województwie pomorskim. W tej chwili lekkie pojazdy pasażerskie poruszają się tu z prędkością od 60 do 80 km/h z miejscowymi ograniczeniami. Po remoncie, na większej części odcinka Gardeja – Malbork prędkość zostanie podniesiona do 100, na części także 120 km/h. Więcej na temat przetargu pisaliśmy tutaj.

Ofert do PKP PLK wpłynęło 6. Budżet zamawiającego wyniósł dla tego zadania 259,88 mln zł brutto. Oferty były oceniane jednak nie tylko pod kątem ceny, która stanowiła 60% oceny. Pod uwagę brano także dostępność linii kolejowej mierzoną czasem zamknięć torowych – 20% oraz okres gwarancji – 20%.

Najtańsza oferta Przedsiębiorstwa Usług Technicznych Intercor z Zawiercia oraz oferta Budimeksu zostały przez PKP PLK odrzucone.

Za najkorzystniejszą ofertę uznano ofertę konsorcjum firm NDI z Sopotu i Pomorskiego przedsiębiorstwa Mechaniczno-Torowego z Gdańska.

Oferent zaproponował, że wykona prace za 261,18 mln zł brutto. Czas zamknięć torowych określono na 3600 godzin, zaś gwarancja wyniesie 72 miesiące. Zwycięska oferta pokonała m.in. te pochodzące od ZUE (280,2 mln zł brutto i 9984 godzin zamknięć torowych), Torpolu (293,6 mln zł brutto i 9264 godzin) i Trakcji PRKiI (250 mln zł brutto i 6192 godzin).
 

czytaj więcej na www.rynekkolejowy.pl

 

Linia kolejowa nr 207 – niezelektryfikowana jednotorowa linia kolejowa w północnej Polsce łącząca Toruń z Malborkiem przez Grudziądz, Kwidzyn i Sztum. Położona w granicach dwóch województw: kujawsko-pomorskiego i pomorskiego oraz na obszarze Oddziału Regionalnego PKP PLK w Gdańsku. Linia na całej długości wyposażona jest w elektromagnesy SHP. Od 1 marca 2009 do 15 grudnia 2013 w 100% długości linii pasażerów obsługiwała prywatny przewoźnik Arriva RP. Aktualnie Arriva RP obsługuje odcinek Toruń Wschodni-Grudziądz, a odcinek Grudziądz-Malbork obsługują Przewozy Regionalne

 

Piotr Wąsowicz
Przejdź do komentarzy

Powiązane artykuły

Kamery On-Line

Podziel się:
Oceń:
Tagi

Zobacz więcej z kategorii Wiadomości


Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe i naruszające regulamin będą usuwane.